Att välja lyckan...

Jag är oftast en väldigt glad & positiv person.

Fast jag mår också dåligt ibland men tycker ändå att det inte är så ofta och
jag tror ofta att det beror på att jag anser att jag har möjlighet att välja .. 

Välja att försöka vara positiv även om det är tungt.
Jag försöker se det halvfulla glaset istället för det halvtomma.

Jag mår bra av det & försöker även peppa andra när de har down-perioder.

Jag tror man själv kan bestämma hur man ska må till viss del.
Att man själv ansvarar för sin lycka..
Mycket sitter i "huvudet" det är jag övertygad om.

Kanske är lätt att göra då man för det mesta har det bra.
Jag menar jag har ett bra jobb att gå till varje dag,
en familj som jag älskar & som älskar mig,
mat på bordet varje dag, många goda vänner,
en kropp som orkar träna o s v.

Sen ibland så tar jag mig en depphelg & bara mår skit ..
Men då väljer jag oftast det på något sätt.

Jag har märkt att det ibland är provocerande för vissa att man är glad & positiv -
men ofta är det ju de människorna som mår dåligt!?
Så ibland får man nästan dåligt samvete för att man mår bra & är lycklig.

Men jag har valt -  jag vill vara lycklig och må bra ! 
Sen blir jag också väldigt glad när andra gör det.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0