Goda räkpajen

En räkpaj som jag gör om och om igen.
Och så lätt att göra.
Jättegod även med kräftstjärtar.
Jag brukar göra den som GI med sojamjöl
men det går givetvis med vilket skal man än vill ha.
Orginalreceptet har jag hittat på Arla.

Pajskal:
100 gr rumsvarmt smör
2 msk fiberhusk
2 dl sojamjöl
½ dl dinkelsikt

Fyllning:
3 ägg
250 gr keso - chilismak tycker jag är godast
(ofta blandar jag egen chilikeso, = keso, chili, paprika)
200 gr skalade räkor
2 dl riven lagrad ost (gärna västerbotten)

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna med smöret och ställ kallt i ca 20 minuter.
Tryck ut degen i en pajform och förgrädda i ca 10 minuter i 200°.
Vispa upp äggen och blanda i övriga ingredienser.
Häll blandningen i skalet och grädda i ugn i ca 25 minuter till den stelnat.

Servera med en god sallad till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0