Nyårslöfte någon??

Nyårslöfte ??

 

Egentligen har jag inte varit så mycket för nyårslöften .. 
(Brukar för det mesta klara av det utan nyår ;)

Har ganska stark självdisiplin då det gäller det mesta ..
Isåfall är det istället så att det kan bli för mycket av det jag tänkt göra
ex. äta bättre, träna mer ..   Inte bra det heller.

 

Så ska jag ge ett löfte borde det istället vara att ta det lite lugnare ..
Men det kan bli svårt, jag är ju liksom sån som person.


Annars tror jag på att ha ett datum där man BESTÄMT sig!

Vad det nu gäller .. sluta röka, börja träna, äta bättre ..  kanske mindre godis ??

 

Men jag tror att man ska sätta ett rimligt krav på sig själv.

Har man inte tränat innan kan man kanske "smyga" in det att
ex varje torsdag kväll ska jag simma och
varje söndag fm ta en lång promenad (varför inte med stavar) ..
Lite lugnt för att sen öka på..

För det är inte vad man gör som är det viktiga utan regelbundenheten.
Om man har tidsbrist är 30 minuter ibland tillräckligt.

 

Likaså med kosten ..  ex äta grönsaker vid varje måltid eller 
sluta dricka läsk & äta godis i veckorna.
Bara ta det då det är "fest"  och då måttligt!?

 

Och det ena ger liksom det andra ...
börjar man träna är man inte sugen på massa socker, onyttigt.

 

Regelbunden träning och näringsrik kost är dessutom
något som kan göra att du presterar bättre på jobbet/skolan
och hinner med fler roliga saker på fritiden eftersom den
totala energinivån är högre för aktiva personer.

 

Sen är man ju olika - jag är ju "ANTINGEN ELLER"
så för mig funkar bäst allt eller inget...

 

Sen kan man ju ge det en tidsgräns (ex 2 månader)
då hinner man verkligen känna efter hur mycket bättre man kommer må!!

 

LYCKA TILL nu om ni har något löfte!!





Vackraste lördagsgodiset ??





Att bestämma sig & att ha ett mål - då blir det lättare ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0