Quorn & grönsaksgryta

Panik .. ingen lunchlåda att ta med till jobbet!!
Jag har bara 30 minuters lunch och där jag jobbar
finns inget lunchställe i närheten så det gäller att ha med sig mat varje dag.

Kollade frysen och hittade en påse med qourn i bitar,
grönsaker har jag alltid gott om
så det fick bli en slags Qourn & grönsaks-gryta.
Blev faktiskt riktigt gott.
Nu har jag lunchlådor i 3 dagar!
Passar bra eftersom jag ska bort både måndag & tisdagkväll
så några avanserade middagar blir det inte i början på veckan.

Jag hade:

1 påse Qourn i bitar
ca 2 dl fryst blomkål
1 paprika
4 cm purjolök
½ zuccini
ca 2 dl frysta bönor
3 dl grädde
1½ msk balsamvinäger
1 msk kalvfond
1 tsk dijonsenap
1 tsk oregano
1 tsk dragon

Stekte upp qourn i rapsolja, skar grönsakerna i bitar och lät de steka med i ca 5-7 minuter.

Hällde på grädde, balsamvinäger, fond, senap & sist kryddorna.

Smakade av med lite salt & peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0