Yogi Tea

Nu har bror & hans familj åkt vidare hem och jag har hunnit med en timme på gymmet.

Sitter nu och äter mina chokladdoppade lakritskola (så de tar slut;) &
dricker Yogi Tea (Cinnamon spice) - det godaste temärket som jag vet !
 
Är goda alla smaker i alla fall de jag smakat och det är en hel del.
Är lite kul med alla yogaövningar som finns på paketen.

" Yogi Teas fantastiska smaker är resultatet av
modern kunskap förenat med femtusenårig ayurvedisk filosofi.
Den vise indiern Yogi Bhajan tog med sig sina ayurvediska kunskaper
om hälsosamt liv och yoga till västerlandet, där han började lära ut det.
Efter varje yogapass bjöd han på ett av sina värmande,
väldoftande teer av ekologiska örter och kryddor.
Hans elever kallade teerna för Yogi Tea.
Den mest populära kryddblandningen kallas Yogi Tea Classic,
och doftar underbart av kanel, kardemumma och ingefära.
I serien finns örtte, kryddte, chaite, rött te och grönt te.
Alla har en mycket karaktäristisk, spännande och exotisk smaksättning.
Dessutom är de ekologiska och KRAV-märkta
. "

 (Källa: Kung Markatta)


Just nu är dessa som passar till vinter & jul mina favoriter:




Choco





Cinnamon Spice




Green Chai


Finns att köpa på hälsokost eller i välsorterade livsmedelsbutiker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0