Glögg 2011 - har ni smakat den ??

I år är det nio år sen Blossa började med sin "årgångsglögg". 
Detta året är den smaksatt med kaffe.
Inte så att den smakar kaffe direkt men smakerna gifter sig
och glöggen känns inte så sliskigt söt.
Glöggen är god både varm såväl som kall.

BLOSSA 11 smakar gott till mörk choklad, en lagrad ost
eller som våra goda vänner brukar vilja ha den -tillsammans med saltlakrits !?  
Läste även ett tips om att den passar till knäck och att man kan
addera en skvätt BLOSSA 11 i knäcksmeten.

Annars är nog min favorit som varm Blåbärsglöggen (2008) 
& kall Saffransglöggen (2010) med mycket is.

Om jag serverar vanlig Blossa vinglögg har jag frysta lingon i istället för russin & mandel.
Det blir jättegott!! Testa det om ni inte redan gjort det.

Annars är jag egentligen mer för Glühwine som inte är så sött !!
Och LCHF glöggen som jag testat smakar mer som det!!
Jättegod !!  =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0