Muffins med mango, hallon & vit choklad

På torsdag är det min tur att ta med fika till jobbet.

Har ett recept på gång som kommer senare
men så länge kommer recept på det jag hade med mig förra gången,
de är väldigt goda!!!

Muffins med mango, hallon & vit choklad

Till ca 12 st behöver du:

125 gr smör
2 dl socker
2 ägg
3 dl mjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1½ dl mjölk

1 dl hallon
1 dl mango
75 gr vit choklad

Sätt ugnen på 200°

Vispa smör och socker
Tillsätt äggen, ett i taget och vispa mellan
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner växelvis med mjölken i smeten.
Ställ formar i en muffinsplåt. Lägg i en klick med smet.Smält den vita chokladen.
Mixa ihop chokladen med hallon och mango.
lägg en klick med fyllning på smeten och lägg sedan en klick smet över så att det täcker fyllningen.
Grädda i ca 15-20 min. Ta ut ur muffinsplåten och låt svalna på galler eller en tallrik




Bilden är lånad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0