Utvilad efter spa ???

Finns det någon gång man är så trött som när man varit på spa!?
Slår aldrig fel att man är helt slut när i a f jag kommer hem efter en "viloweekend",

På Tylösand där vi varit nu finns ju så mycket att göra.
Rolig träning med härliga instruktörer.

Helgen blev det Zumba, Afro, Ki-Balance & idag på morgonen körde jag ett

Functional Body Mix (som var det bästa funktionella styrketräningspass jag någonsin testat!).

Maten var som vanligt högsta klass på. Igår t ex fick vi till .. 
Förrätt: Sockersaltad torskrygg med varmrökt sidfläsk, picklade grönsaker,

friterad kapris och rödbetscreme. (Det bara smälte i munnen ... ),


Varmrätt: Timjansstekt älginnanlår med palsternackscreme, tranbärschutney,

portvinssås samt potatis- och tranttkantarellterrin (vattnas det? ;) och slutligen


Dessert: Passionsfruktsmousse med färska bär och chockladstick.
Och ett mustigt rött vin till det ...  (Vår bordsgranne var faktiskt Tomas Ravelli)


Och dess varma bad man gör .. både uppe i "Tysta avdelningen" där man har

vilostolar med utsikt över havet & nere vid stora poolen.

Härligt ångande bastubad till det så det är inte så konstigt att man blir lite trött.



En konstrunda på hotellet måste man göra, så mycket vackra tavlor han köper in den där PG ... ;)
Första gången vi var där så fanns en tavla på en ung Richard Gere,

den tavlan drömmer jag om ibland så hade den inte sålts till någon annan

lycklig ägare så hade jag köpt den .. ;)


I alla fall älskar jag Tylösand, var faktiskt mitt 6:e besök dit. 

Det var första gången med barnen och det var väldigt mysigt.



Mycket god mat med många smaker



Jag & lilla dottern



Jag värmer upp inför Funktional Body Mix



Lite snopet för Ingela Pling Forsman, om hon visste då vad hon vet nu .. ;)



Mycket fina foton & tavlor i alla korridorer.




Utsikt från vårt hotellrum

Trackback
RSS 2.0