Så var det dags igen ..

 
 
 
 
 
Gruppträningen är tillbaka efter sommaruppehållet!
 
Igår var jag på ett kombinerat Afro / Cirkelfyspass - 90 minuter.
 
Startade med 40 min afro som jag tycker är jätteroligt.
Barfota och trum-musik stampar man och skakar rumpa.
Svettigt värre kan jag säga !!
 
Cirkelfysen var lite annorlunda mot förra terminen.
Nu var det 17 stationer 30 sek på varje i 3 varv.
(Förut körde vi 10 stationer 1 min x 3 varv)
 
Igår blev det bara 2 varv dock för det drog ut lite
på tiden då det var så många nybörjare.
 
Men det kommer nog bli en bra träning.
Cirkelträning är så bra för man kan ta ut sig
precis hur mycket man vill och orkar.
 
 
Dessvärre har jag börjat få ont i mina benhinnor !!
Fått ont varje gång jag sprungit de sista veckorna.
Ska nu smörja med Linnex (toppenbra liniment)
och hoppas det går över helt till lördagens löpning.
 
Har ni några tips ang onda benhinnor ??
Jag har aldrig haft problem med det innan.
 
Och skorna är nya från i våras, ett par bra
 Asicsskor så det borde inte vara fel på dem ..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har problem med benhinnorna till och från. Tycker att det hjälper lite med stödstrumpor, använder alltid det när jag springer. Jag har även ortopediska inlägg som jag är supernöjd med. Och att stretcha ordentligt är viktigt, inte bara efter träning utan helst varje dag om du har ont.

2012-08-28 @ 13:08:03
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Kika in hos mig och tävla om proteinpulver :)

2012-08-28 @ 14:40:31
URL: http://freeyourmind.myshowroom.se/
Postat av: Russin

usch då med onda benhinnor.. jag kan känna av lite jag med men det är bara innan jag blitt ordentligt uppvärmd.. och när jag är ute och pw, men då är det skorna tror jag..

ja mitt hår har vuxit som ogräs över sommanre.. :) ska ni ut och resa ? vart ska ni då ?

kramisar

2012-08-28 @ 15:15:52
URL: http://russinsdagbok.se
Postat av: Anna

Ta de lugnt nu i veckan bara. Testa PW ist för att springa. Massera mycket, de gjorde jag. Trots att de gör så ont. Har du kört mycket varierat underlag? Kanske för mkt asfalt på en gång? Kan vara de isf. Jag har haft stora problem med benhinnorna, men peppar peppar. De har blivit bättre. Hoppas de bli bättre så du kan springa. Kramar i massor

2012-08-29 @ 00:24:51
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0