Lusse lelle ..

 
När jag var "yngre"  och bodde hemma hos mamma/pappa älskade jag denna morgon! 
Gick alltid upp tidigt för att i mörkret tända ljus och sitta och titta på Lucia på TV.
 
Men jag tycker att det helt har förlorat sin charm, är inte alls så mysigt längre.
Om det beror på att jag "vuxit" ifrån det eller att det helt enkelt är tråkigare TV det vet jag inte.
Men jag ska ge det en chans i dag - börjar om 15 minuter ..
 
 
Nu dessutom har jag inga "små" barn som lussar för oss längre.
Det saknar jag däremot!!
 
Sen blir man (iaf jag) så otroligt matt av denna pepparkaksdebatt!!
Ibland blir jag skrämd och så förbannat irriterad ..
Hörde t o m att de nekade en liten kille att vara lucia .. vad skulle det gjort!?
 
 
På mitt förra jobb (på en morgontidning) kom alltid stadens luciatåg.
Det var vackert, de är ju så duktiga på att sjunga med - oftast körtjejer.
 
 
 
Blir ni lite lussade för ??
 
 
 
 
Haha fota ett luciatåg var inte så lätt 2004 med en dålig kamera ...  ;)
 
 
Märkliga bilder .. 
 
man kan nästan tro att det spökar !!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag känner detsamma, det var mer "speciellt" förr om åren". Har tittat på luciatåg på jobbet imorse men jag blev mer berörd när jag var yngre, fast det är ändå mysigt. Trevlig lucia!

2012-12-13 @ 09:17:57
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Catharina

Jag har inte kollat på luciatåg sedan jag slutade skolan själv (herregud det är ju 11 år sedan) Jag gick musiklinje och var med i 3 körer så lucia var hektiskt men sååå kul! Älskade den tiden på året!

Pepparkaksdebatten och att barn inte får klä ut sig till va det vill på Lucia är så barnsligt. Jag blir förbannad när jag tänker på det...säger som du vad spelar det för roll om en kille vill vara lucia eller en tjej tomte?! Vad ger vi för signaler till barn när det ska tas bort pepparkaksgubbar ur luciatåget och att det till om med inte ska få ätas pepparkakor? Det är ju våra svenska traditioner! Nä, låt barn klä ut sig till va de vill i luciatåget, de är trots allt barn!

Ha en fin lucia
Kram C

2012-12-13 @ 15:03:35
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag älskar lucia, tycker det är så mysigt! Jag var på Skansen och lyssnade. Riktigt fint!

2012-12-13 @ 22:15:02
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0