Bära eller brista ..

Igår när jag gick och lade mig hade jag som mål att vakna tidigt
och bege mig på en lång joggingtur.
Kände mig mycket piggare från min förkylning då.

Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig.
Vaknade vi 6-tiden med sprängande huvudvärk.
Tog en tablett och gick och lade mig igen.
Låg som i dvala till 8.30 då jag gick upp.
Fortfarande jättetung i huvudet och
en hemsk träningsvärk i ben, vader & rumpa.

Så vi börjar istället städa & rensa lite här hemma.

Vid 12-tiden kände jag för lite luft så jag tog
på mig joggingkläder och tänkte att jag försöker i alla fall med en 5:a.
Har ju två utmaningar jag ska klara!! 

Solen sken - underbart väder.
Med förkylning i kroppen, tung i huvudet &
grym träningsvärk var jag helt slut efter 1 km.
MEN jag ger ju inte upp i första taget så kämpade på.
Det var enkom asfalt, isgata & snömodd.
Det gick lättare och lättare -fast inte så fort.

5 km på 34 minuter (säkert sämtsta tiden på flera år)
 men jag sprang vidare, 7 km och vid 8,5 bestämde jag att jag fixar även milen.
Så blev det 1,08 mil på 64 minuter, 
det är jag nöjd med med tanke på mina förutsättningar.

Kände lite att det fick bära eller brista med tanke på min förkylning.
Hur mycket bör man träna egentligen?
Sprang ju en 5:a i onsdags morse och efter den blev jag sämre..

Vi får väl se - hoppas det håller för jag är ju så träningssugen!!

Kände i alla fall att man klarar mycket mer än man tror!
Tror verkligen att jag fixar att springa längre än en mil nu
och det är ju det jag vill någon dag!!




Gjorde även en 300:ing :

25 + 25 armhävningar
50+50 situps
25+25 tricepshävningar
50+50 sneda situps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0