Kokospannkakor med kokosmjölk

Igen har jag testat göra pannkakor,
denna gång med kokosmjölk.
Barnen tog om flera ggr så det var helt klart godkänt.

Så här gjorde jag:

7-8 ägg
1 burk kokosmjölk
1 dl grädde
½ dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
½ tsk äkta vaniljpulver
lite salt


Vispa ihop allt och låt svälla ett par minuter.
Stek i smör eller kokosolja. Jag blandade lite.

Jag åt mascarpone och granatäppelkärnor till
medans övriga familjen hade hallonsylt.

Vi tänkte testa någon gång att lägga lite choklad i mitten när man steker,
vika pannkakan så den får smälta däri. 
Som en efterrätt!






Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Pannkakor med choklad i måste jag ju testa... så gott det låter. Riktigt lyxigt. :-)

2012-02-04 @ 15:48:57
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0