Nougatglass

Ohhh vad gott det är med hemmagjord glass ..

Testade även förra helgen att göra Nougatglass

(OBS .. detta gjorde jag innan min utmaning ...;)
Ej LCHF men ibland unnar jag mig .


Jag hade:

125 gr mascarpone
1 dl socker
½ tsk äkta vaniljpulver
3 äggulor
3 dl vispgrädde
1 dubbelnougat

Vispa ihop mascarpone med socker & vanilj.
Vispa sen i äggulorna.
Vispa grädden i en bunke (mycket vispande..;)
och blanda i den i smeten.

Kör smeten i glassmaskin tills den får önskad konsistens.
Hacka en dubbelnougat och blanda i när det är nästan klart.
(Eller om du inte har glassmaskin frys in  och ta ur frysen och
vispa 1ggn i halvtimmen 5-6 ggr tills glassen börjar stelna.)

Låt stå i frysen några timmar innan servering.

(Går säkert att byta ut sockret mot Sukrin/stevia om man vill ha LCHF)




Receptet hittade jag hos Annica.


Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Ååååh nougat som typ är det godaste?!? MUMS!! :) Vad glad jag blev för din kommentar, gjorde min dag!! Kul att kunna inspirera! :)

2012-02-10 @ 13:04:51
URL: http://emeliemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0