Öden

Vilka människoöden det finns!
Så mycket tragedi ..

Satt och kände mig trött & hängig då
jag kollade på ett inspelat "Mot alla odds"-avsnitt.
(En realityserie där tio personer med olika
funktionsnedsättningar ger sig ut på sitt livs resa i Afrika).

Jag blir så ödmjuk inför livet & SÅ imponerad av dessa modiga människor
som lyckas trots hemska olyckor och tragiska händelser i livet vara så livsglada.

Och så klagar jag över förkylning ...!!!

Ofta är det ju mest "kända" människors öden & berättelser man får höra eller se,
är ju många tv-program som visar det nu förtiden.

Just att alla har "sitt" öde både passerat och framtida är ganska spännande.
Och tragiskt när det är mindre trevliga saker de varit med om.

Jag tycker det är intressant att höra människors berättelser.

Kom även att tänka på Peter Gerdehags fantastiska dokumentärer
" Hästmannen " & " Kokvinnorna " som är så vackert filmade.
De är känslosamma men även med humor.


Bild från Hästmannen.

Har ni inte sett dem så gör det!


Kommentarer
Postat av: Mårtenssons kök

Visst behöver man bli påmind om hur bra man har det ibland!

2012-02-05 @ 20:47:15
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är så orättvist, om allt bara kunde vara bra för alla ist. Kryapåkram till dig!

2012-02-06 @ 13:50:36
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0