Känslor

Finns det något som kan vara så jobbigt och så härligt som känslor.

Ibland är det skrämmande hur de kan skifta. Och snabbt kan det gå ..





Vi har en rolig filmsekvens på vår stora dotter
när hennes lillasyster tar godis från henne.
Hon är väldigt glad när vi börjar filma..
sen ser hon hur lillasyster tar hennes godis
och först ser man hennes förvåning,
som blir till desperation sen till ilska och 
sen börjar hon gråta nästan hysteriskt till att
inom någon sekund skratta glatt igen.

Allt på några få sekunder.
Vi skrattar så gott när vi ser denna filmen.




(Så här såg det nästan ut ..)



Man kan se något på tv ex "Svenska Hjältar- galan"
då jag satt och tjöt så jag hade ont i magen efter.

Men ibland är det något simpelt som Idol eller t o m vissa barnprogram.
Man sitter och gömmer sig bakom en kudde för att inte visa .. ;)


Sen ibland kan jag känna mig gråtfärdig när jag är ute och går
och det bara är så vackert ute.
Men också för att jag känner mig så lyckligt lottad.
 
Eller när jag längtar efter min mormor som bor långt borta.
Och så klar efter saknaden av dem som inte finns kvar här.


Även om det ibland är jobbigt är det nog viktigt att lyssna på sina känslor.
Och det är så frigörande att ge utlopp för dem oavsett om det är gråt eller skratt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0