Köttfärs & vitkålslåda

Idag har jag gjort en modifiering av  Elbes goda kållåda.
Lätt & smidigt, bra att ha som lunchportioner i frysen.

Gott, billigt & nyttigt !!


Köttfärs & vitkålslåda
(6-8 port)

Du behöver:

1 vitkålshuvud
1 lök (ev lite purjolök)
olivolja
800 gr köttfärs
2 msk soja
1 tsk salt
Peppar
4 ägg
5 dl buljong (varav jag tog 3 dl vatten + 2 dl grädde)

Gör så här:


Sätt ugnen på 175 °.

Riv eller strimla ett stort vitkålshuvud och löken,  gärna i en matberedare.
Bryn vitkål & lök i olja/smör en stekpanna några minuter.
Smörj en långpanna och låt bryna det färdigt i ugnen.

Vispa ihop äggen med soja & buljongen ev fler kryddor du gillar. .
Ta ut vitkålen och  smula i köttfärs.
Häll över ägg & buljongeblandningen och in i ugnen igen.
Låt allt steka färdigt ca 25-30 minuter.



Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Ser väldigt gott ut! Jag gillar köttfärsrätter så det är helt i min smak.

2012-01-08 @ 17:32:33
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Maria

Visst är det smidigt med köttfärsrätter! Och denna lådan fick jag ut 8 portioner på. Perfekt att ta med till jobbet! Äggen i gjorde den extra mäktigt! =)



2012-01-08 @ 18:23:43
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0