Goda grilltillbehör ..

 
När det gäller grillat eller iof all mat så är ju tillbehören pricken över i.
Det som gör måltiden till det lite "extra" ..
 
Först är ett tips på färskostfyllda champinjoner jag gjorde för ett tag sen.
Blir jättegoda att grilla - går även göra i ugnen.
 
Ta bort foten på champinjonen och fyll hållet med smaksatt färskost.
Pensla lite olja under och grilla tills den fått färg.
 
 
Idag testade vi göra:
 
Grillad zucchini med soltorkad tomat
 
2 små zucchini
100 gr soltorkade tomater i olja
2-3 msk olivolja
1 citron
salt och peppar
 
Skär zucchinin längsmed  med potatisskalar
i långa tunna skivor men undvik kärnhuset.
Lägg skivorna på en bricka/plåt och salta dem.
Låt stå tills det vätskat sig ca 10 minuter.
Skölj av och torka med hushållspapper.

Rulla in bitar av soltorkad tomat och varva på spett.
Pensla med olivolja och peppra lite lätt.

Grilla några minuter på varje sida på het grill så att rullarna får lite färg.
Pressa  ev över lite citron.
 
 
 
Baconklädd ädelost
 
ca 100 gr ädelost
2 pkt bacon
 
Skär ädelosten i mindre bitar så de får plats att lägga på bacon.
Linda bacon runt osten så det täcker helt, annars rinner den ut.
(Jag rullade ett varv sen vände jag så kortsidan också blev inrullad.)
 
Trä på spett och grilla tills det får lite färg.
 
Jag varvade båda tillbehören på samma spett.
 
 
 
 
 
Recept från tidningen Grilla + hos Jenny ...

Kommentarer
Postat av: Lana

Zuchunni med soltorkade tomater låter jättesmaskigt!
Det ska jag absolut prova!
Ha en toppen dag!
Kram kram

2012-07-04 @ 09:26:45
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0