Liten Syster blir Stor

Jag är äldst av 7 syskon !!!!
(Varav en bror är uppväxt med min far)



Min yngsta syster har precis fyllt 20 år.

Och idag tar hon studenten!




Jag är glad och stolt över henne
för hon har haft det lite tufft ibland!

Dessutom har hon fått jobb i sommar
vilket inte är helt lätt idag.

Vi är en brokig samling syskon som växt upp tillsammans,
 3 av varje, boende på olika ställen.
Men vi känner varandra väl, är ärliga mot varandra och är väldigt tighta.

Det känns skönt för det mesta även om man tröttnar på varandra ibland.

Kanske jag som storasyster även ibland tar en mammaroll.
Både på gott och ont .. (Mest ont om du frågar dem ..;)
Men jag brukar säga " det är av kärlek" ..


Den jag kanske "känner " minst är nog Lilla Syster,
hon är ju bara 2 år äldre än min egen dotter.
Så där har nog "mamma"-rollen varit tydligast.

Men jag finns där för henne och jag älskar henne
- och det vet hon !




En gammal bild på fyra av oss syskon ...


Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Oj vad många syskon! Grattis till syrran som både tagit studenten och fått jobb ! Riktigt bra jobbat ju :)

2012-06-15 @ 08:20:13
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad mysigt med så många syskon. : ) Själv har jag en syster men hon bor i Pite så vi träffas inte lika ofta som jag skulle vilja.



Trevlig helg!

2012-06-15 @ 09:33:00
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Rebecca

Fällde en liten tår :'( när jag läste detta Älskar mina syskon såå <3 hoppas ni har en trevlig kväll :P



2012-06-16 @ 19:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0