Träningstips !!

 
Gillar man träning som är kul, tuff och för det mesta går lite snabbt så har Bodycomf ofta mycket bra tips!!
 
Jag gillar ju morgonträning (man MÅR så bra resten av dagen sen) och då har jag inte hur
mycket tid som helst, så då är det toppen med ett intensivt men kortare träningspass!
Är säkert lika effektivt som ett längre "mindre" flåsigt tror jag.
 
Här är ett pass Helena tipsat om som jag gjorde i morse:
 
Uppvärmning:
Benböj, utfall, dips, upphopp.
Tio av varje + 100 svingar + lite rörlighetsövningar.
+ armhävningar (maxade här enligt min utmaning),
 
Goblet squat (benböj, håller i kulan vid bröstet och börjer upp och ner)
Enarmssving (först höger, sen vänster)
Planka 1 minut
 
Börja på tio repetitioner, sen nio, åtta, sju och så vidare ner till en repetition.
Plankan är alltid en minut (eller vad man klarar av).
Så, tio goblet squat, tio svingar höger, tio svingar vänster,
nio goblet squat, nio svingar höger, nio svingar vänster...
 
När man är klar har man plankat hela tio minuter totalt.
Perfekt ju !!
 
 Har man ingen kettlebell går det fint att göra benböj och hålla i en vanlig vikt.
Eller något annat man har i hemmet, ex fyll en ryggsäck!!
 
 
 
 
 
 
Denna KB skulle jag vilja ha - SÅ läcker ju !!
Ser lite nättare ut och kanske man slipper lite blåmärken på armarna ..
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad fuskigt, ÄLSKAR maten i Thailand, nästan mer än i Kina tror jag:)

Svar: Nu har jag inte ätit maten I Kina men om jag väljer Kinarestaurang eller Thai i Sverige går hellre på Thai ... Men jag gillar maten på Kinarestauranger med.
mariasfavoriter.blogg.se

2012-11-06 @ 15:00:08
URL: http://endorfinkickar.nu
Postat av: Karro

Skulle önska att jag älskade morgonträning, men det kanske bara handlar om vana?

Svar: Tror säkert en del är vana .. men så är jag inte morgontrött heller och det spelar säkert roll! Jag tränar ju helst på fastande mage med, tycker det blir jobbigare när jag ätit.
mariasfavoriter.blogg.se

2012-11-06 @ 16:09:29
URL: http://livskraft1.blogspot.com
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Låter härligt! Hur lång tid tog passet ungefär? Det kankse man skulle hinna med på morgonen innan jobbet - hinner ju inte direkt gå till gymmet om jag inte vill gå upp 3.00 ;D

Svar: Det passet tog ganska exakt 30 minuter!! Och då var det plankor på 10 ..skakiga sådana i slutet .. ;)Jag tycker det är perfekt att träna innan jobbet, börjar ju iof inte förrän 08 och har 7 min dit så jag har ju bra förutsättningar. Brukade springa 5-7 km förut men det kan jag inte nu ..
mariasfavoriter.blogg.se

2012-11-06 @ 16:59:51
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Russin

hej hopp..

oj vad jag längtar efter träningen.. jag har med mig träningskläder hit för det finns gym på hotellet.. Dock finns det ett MEN , de jobbiga försäljarna fullkomligt hänger en i hälarna där och ska sälja spa, massage, ögonbrynsplock och manikyr osv så jag har inte gått dit mer än den lilla glutten jag gjorde första dagen..

Nää vätskebrist tror jag inte jag har för jag springer och kissar hela tiden och är väldigt noga med att dricka vatten, massor av vatten.. Nu har magen lugnat sig så jag hoppas det är över.. :)

kramkram

2012-11-06 @ 19:14:52
URL: http://russinsdagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0