Blomkålsmos

 Snacka om gott !!
 
Detta har jag gjort länge istället för potatismos
men har tidigare haft grädde och smör i.
 
Nu när jag undviker mjölkprodukter testade jag kokosmjölk i stället och det var lika gott!!
 
Lätt att tillaga i micro med - annars går det lika bra på spisen i kastrull.
 
 
Blomkålsmos
 
1 blomkålshuvud ca 7-800 gr
1 dl kokosmjölk (går med grädde med)
salt, vitpeppar
 
Skär blomkålen i mindre bitar, jag brukar skiva den.
Lägg i en microsäker lite större burk/skål tillsammans med kokosmjölken.
Sätt ett microlock på och kör på högsta effekt ca 12-15 minuter.
 
Tag ur och mixa med stavmixer och smaka av med salt och peppar.
 
 
Här serverad med stekt mandelpanerad torskfilé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0