Lite gör så mycket

 
 

 

Igår när jag handlade efter jobbet (trött, stressad & skitig i håret ;)

och stod och plockade ner varorna i påsar betalade en liten flicka 7-8 år sitt godis efter mig.

 

Hon tittade på mig och säger leende  - ”Hej! ”, jag ler och säger - "Hej"  tillbaka.

Då säger hon helt plötsligt – ”Vad fin du är!”

 

Jag blev så snopen men fann mig och hann säga  - ” Tack det samma”  innan hon försvann. 

Jag blev så glad över denna enkla kommentar.

 

Tror i o f att hon tyckte jag hade en fin halsduk som det är lite fin spets på ..  Men ändå!

Så lite gör så mycket. Jag mådde bra och var glad hela kvällen sen !!

 

 

Minns när jag var liten älskade jag att göra äldre damer & herrar glada.

Hälsade alltid med ett leende när jag mötte dem på gatan.

Och nästan alltid fick jag ett leende tillbaka vilket ju även gladde mig!

(Det var kanske lilla tjejen tänkte - den "tanten" behöver bli gladare ..;)

 

 

Jag och en väninna brukade även ”tjuvringa” (vi var i 12-årsåldern) till äldre,

vi kollade i telefonkatalogen efter namn som vi trodde tillhörde äldre och låtsades

att vi var ett av deras barnbarn som sjöng gratulationssånger på " födelsedagen ".

Nästan alltid möttes vi av skratt och ett trevligt samtal där både de och vi blev glada.

 

Ger man lite glädje, kan ju räcka med ett leende så får man nästan alltid det tillbaka.

Och det glädjer ju även en annan !!

 

 

Så tänk på det idag -

Ge bort ditt vackra leende så får du säkert ett tillbaka !!

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: milla

Vilket roligt inlägg :)
Vad gulliga ni va som sjöng. Jag och mina kompisar sa att vi var från tandläkaren och försökte boka tider med folk från telefonkatalogen inte så snällt.

Svar: Haha .. nej det var inte så snällt men ganska roligt .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 15:34:06
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Karro

Det behövs så lite för att man ska bli på gott humör igen!

Svar: Visst är det så! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 16:50:20
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Lana

Oh, vad härligt! Vi alla borde göra det oftare, ge varandra komplimanger! För det krävs ju inte så mycket att säga just det! :)
Ha en toppen kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Visst är det ganska lätt egentligen - och gör ofta så mycket!!=)
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 17:59:59
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Försöker alltid vara trevlig och le och hälsa mot folk som ser ut att behöva det, vissa kankse tycker jag är konstig men om några blir glada så är det ju värt ^^

Svar: VIsst blir man glad själv när man ser en glad människa!! Och det är ju kul att glädja andra med ..
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-10 @ 18:00:49
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Lotta -Fokuserad Energi

Underbart inlägg:)!!! Jag är den som alltid hejar, och ler.. Jag är rädd att det finns människor som inte har någon, så om jag inte ser dem så kanske ingen har sett dem den dagen, om du förstår vad jag menar. kram!

Svar: Tänk om fler tänkte som du Lotta !! Kram ..
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-11 @ 07:45:10
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: felicia

men visst är det så.. krävs oftast ytterst lite för att göra en person riktigt glad i timmar efteråt.. om vi kunde komma ihåg detta lite oftare och leva så:)

Svar: Så sant så !!
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-11 @ 10:10:18
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Marie

Så sant! Jag brukar ofta le åt folk och oftast får jag ett leende tillbaka! : )

Svar: Visst är det härligt!! Både att ge och få ..
mariasfavoriter.blogg.se

2012-10-11 @ 10:10:58
URL: http://asitismarie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0