Tomat och currykotletter i ugn

 
 
Med inspiration av en soppa jag gjorde för länge sen gjorde jag
en tomatsås kryddad med curry som jag ugnstekte fläskkotletter i.
 
Jag gillar kombinationen av tomat, kokosmjölk och curry.
Det blir mustigt, kryddigt och gott tycker jag.
 
Och att tillaga fläskkotletter i ugn, lite lägre väme och
på LÅNG tid gör också att det bli väldigt gott.
 
 
Så här gjorde jag:
 
4-6 fläskkotletter
1 burk krossade tomater
1 burk kokosmjölk
2 msk shoyu (soja)
1 msk curry
1 tsk sambal oelek
1 tsk havssalt
1 strimlad paprika
½ strimlad purjolök
 
Sätt ugnen på 170°.
 
Koka ihop tomater, kokosmjölk, soja och kryddorna och låt det koka 8-10 minuter.
 
Lägg fläskkotletterna i en ugnssäker form. Lägg över paprika & purjolöken.
Häll sen såsen överst och sätt i ugnen.
 
Gratinera i ca 1½ timme.
 
Jag serverade ugnsrostad sötpotatis & sallad till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Mmm... vilken god rätt! det sparar jag på en gång! :)
Så bra smakkombinationer! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

2012-11-25 @ 20:08:10
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Anna

Ser väldigt gott ut!:)

2012-11-25 @ 20:50:23
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0