Det finns glass

och det finns glass !!
 
 
(Fotot såg dock inte så kul ut, taget med Ipaden ..)
 
 
Dessa naturliga raw food varianter slår nog t o m Ben & Jerry tycker jag.
Min yngsta gav den t o m beröm igår och hon är ganska skeptisk & en B&J-fan av högsta grad.
 
Har man inte alla dessa "konstiga" saker som carob, maca mm går det utesluta det.
Kanske tillsätta lite mer kakao och lite honung istället.
 
 
 
 
Jag gjorde så här!!
(1 port)
 
1 frusen banan
ca 1 dl frusna hallon
ca ½ dl frusen mango
lite vatten
1 tsk raw kakao
1 tsk carob
1 tsk raw maca
ca 1 msk raw nutella
½ dl pecannöter
 
MIxa banan, hallon & mango. Är lite meck när allt är fruset och hårt men har man en bra mixer går det bra.
Jag tillsatte lite vatten så att det blev lagom mjukt.
 
Tillsätt kakao, carob, macapulver och mixa lite till.
 
Klicka i nutella och rör runt den lite försiktigt.
Lägg upp i glas/tallrik och toppa med pecannötterna.
Servera direkt !!
 
  
 
 
Jag hittade en härlig eko-butik i Karlskrona igår där jag köpte Carob-pulver och Maca.
 

Carob pulver har en söt nötaktig smak och används ofta som ersättning för kakao.

Carob är mycket näringsrik och innehåller lika mycket vitamin B1 som sparris

eller jordgubbar och mer vitamin A än aubergin, sparris och rödbetor.

 

Men till skillnad från kakao, innehåller carob inte koffein.

Carob innehåller också 3 gånger mer kalcium en kakao.

 

 

Maca är ett Peruanskt Superfood.

Har också en lite söt kolaktig smak och passar i bakverk/smoothies.

 

Mineralrikt med kalcium, magnesium, fosfor, kalium, svavel och järn,

och innehåller spårämnen, såsom zink, koppar, selen, mangan och kisel.

 Maca  innehåller nästan 20 olika aminosyror och sju essentiella aminosyror.

 

 

Blir man superwomen nu tro !??  :)

 

 

Kommentarer
Postat av: Annie

Men hur gått är det inte med egengjord glass? Jag väljer det - med handen på hjärtat - alltid framför köpeglass :)

2013-04-07 @ 18:46:42
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: tina

Vilken superglass!

2013-04-07 @ 20:28:06
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vilken perfekt glass, och så många spännande ingredienser!

Svar: Ja det finns så mycket spännande, vet inte om man ska tro alla lovorden om vissa saker .. men tror man så kanske det hjälper !! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-07 @ 21:19:54
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Karro

Så mycket mumsigt i glassen, den kan ju verkligen inte vara annat än supergod.
Kram

Postat av: Lisa

Tror definitivt att du blir superwoman!
Den där glassen borde jag ju tom få äta under godisförbudsvecka!? Måste bara skaffa en mixer...

Svar: Absolut .. rena rama hälsokosten ju !!! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 08:05:26
URL: http://loparlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0