Ett steg fram och två tillbaka !?

 
Det här med träningsmål ?!
 
Har förut inte funderat så mycket över detta utan bara kört på som jag brukar.
Tränat för jag tyckt det varit rolig och för att jag mått bra.
 
Förra året deltog jag i många utmaningar som ju iof är mål .
Hade även en egen löparutmaning som ju tyvärr gick i stöpet.
 
Även tjejmilen blev ett mål där jag ville få ok tid (för mig) på.
 
Denna intensiva träningsperiod som blev på våren/sommaren anstängde mina
ben ganska mycket och det lider jag fortfarande av. (Ska inte älta detta ännu mer ;).
 
Att ha ett mål är ju bra men kan också bli otroligt stressande, iaf för mig.
Jag är en "vinnarskalle" som inte ger upp, deltar jag i något även om det är en egen utmaning
så tar jag i för kung och fosterland för jag vill liksom vinna över mig själv!
 
Detta gör också att jag ibland tröttnar, ibland kan man inte bli bättre, orkar inte.
Lusten tryter och det roliga försvinner.
 
Nu har jag haft en sådan svacka.
Ena dagen är allt på topp, träningen är SÅ rolig men nästa dag kan jag känna att NEJ så trist,
vill inte .. orkar inte! Kan iof bero på två förkylningsduster och benvärken (där kom det igen ;) !!
 
Men det kanske är dags för något nytt !??
Nytt gym, ny träningsform, nya mål ???
 
Jag är en sån skiftare i det mesta. Tränar ju väldigt varierande redan.
Lika med kost/mat - nya recept nästan varje dag...
 
Bl a  Lotta & Beata har tagit upp detta med "Ny nivå - vårens utmaning".
Tror jag ska hänga på där - forma min egen väg till detta.
 
Finns att jobba på enligt mig själv lite sk "fluff" jag vill ska minska, lite mer fasthet.
Det blir lite roligare när man är flera som kan peppa varandra.
 
Det blir en av dagens "to-do" - vårens mål ska printas!!
 
 
  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fokuserad Energi - Lotta

Åhh vad roligt att du hänger på! Jag har också jobbigt med för mycket mål emellanåt men i denna utmaning tycker jag att det är bra balans. Heja fina dig! Jag ska peppa dig hela vägen i mål och du gör ju detsamma för mig:) KRAM!

Svar: Ja nu börjar jag få ner det på print!! Klart vi ska peppa varandra!!! Blir ju roligare när vi följs åt !! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-07 @ 13:04:27
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Trillingnöten

Jag kände samma sak i slutet på förra året...utmaningar och mål ända fram till hösten hade jag och till slut var det inte roligt längre...nu har jag inga mål alls ett tag och jag hoppas att lusten återkommer efter förlossningen igen :)
Hoppas din nya egna utmaning går bra!

Svar: Ja nu har du ju en utmaning om någon framför dig!!! Det finns tid efter men andra utmaningar .. Men det är seg när man tappar motivation och lust!! Börjar hitta min nu känner jag!=)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-07 @ 13:40:19
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Cilla

Det är väl jätteviktigt att hitta sin egen väg. Man måste ju inte haka på allt bara för att det bjuds. Man ska ju leva med sig själv och då är det ju också den egna vägen som är det viktiga. Svårt det där ibland, för man vill ju så himla mycket. Att göra för mycket kan dock leda till att man inte orkar och där har jag sannerligen hamnat innan. Nu gör jag min egen grej och hakar på sådant jag klarar av. Inte för stora berg och inte för djupa dalar :)

Svar: Så sant det du skriver. Men man blir ofta så insprirerad att haka på utmaningar. Vill hela tiden sträva efter att bli bättre, starkare, "smalare" !? Det stressar oftast mer än utmanar. Min vårutmaning är eg så som jag "jobbat" det sista halvåret fast jag fått ner det på pränt, inte för stora förändringar utan små steg bara. :)
mariasfavoriter.blogg.se

Postat av: Anna

Känner igen de där, men jag hoppas att de ska gå bra. Det viktiga är du och att du må bra <3

Svar: Tack Anna, visst är det så! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-08 @ 09:49:36
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0