Fredagsmys

 
Fredag för mig betyder oftast morgonträning.
Förut åkte jag alltid till gymmet för tidig träning men det sista halvåret har jag tränat hemma.
Oftast har det då blivit Kettlebellträning eller någon styrkecirkel.
Men idag tar jag en hel vilodag. Fick ganska ont i mina beninnor efter gårdagens löptur.
Jag som varit så glad efter förra helgens intervaller på band & löpturen i måndags
som inte kändes knappt någonting!! Tröttsamt när det går upp och ner!!
 
Idag tog jag istället sovmorgon!!
Passade på nu när inte maken är hemma (jobbar ju i Norge) och ställde kl på 06.50 (ist för 05.50).
Men tror ni jag sov !!!??  Vaknade vid 06 och kunde inte somna om ...
 
Fredagar för mig betyder också tidigare hemgång från jobb.
Vi stänger redan kl 15 och det är så skönt!!
Jobbar annars till 16 fredagar och den timmen känns som en halv dag.
 
Fredagar för familjen betyder ofta plockmat!
Idag blir det kycklingtacos till döttrarna och själv ska jag göra en "raw-variant".
Nötter till "nötfärsen" är redan blötlagda ..
 
Ikväll kanske vi ska på krogen jag och döttrarna!!
Min lillasyster har fått jobb på en nyöppnad krog och jobbar där tillsammans med min lillebror.
Stora dottern är ju nu 18 år och får gå in helt "lagligt" men om vi kom tidigt så fick
även lilltjejen (16 år) följa med mig in en stund. Bara hälsa på lite, blir ju till att köra bil!
 
Och mer bil kommer det bli i helgen. 18-åringen tar ju lektioner på körskola nu och vi ska träna lite landsväg.
Tänkte oss en tur till Karlskrona imorgon lördag och köra både mindre landsväg och lite större vägar.
Passa på att gå på stan en sväng, käka en lunch och ha en mysig" mor-döttrar-dag" !
 
Hon har bara tagit två lektioner men redan fickparkerat och backat runt hörn.
Känns som de går fort fram!  Själv är det lite svårt att sitta bredvid och ha koll att hon kollar speglar mm.
Dessutom känns det väldigt konstigt att sitta bredvid henne när hon kör - hon är ju likasom mitt "barn" ...
 
Blir lite tomt dessa helger då maken är borta. Han är i Norge 12 dagar och hemma i 9.
 Veckodagarna går bra, man har så fullt upp ändå oftast.
Helgerna blir mer att man hinner känna efter. Och ofta har döttrarna sitt, är med kompisar.
Men jag ska passa på att njuta av ensamheten - är faktiskt skönt det med!!
 
 
Gör ni något kul i helgen ??
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fredagar är bäst:)
Personligen kör jag ofta träningsvila och jobbar över nån timme, men sen: After Work. Lyx:)

Trevligt med krogen med familjen, hehe. Måste få till det med min mamma snart tror jag!

Svar: Krogen med mamma brukar vara kul!! Länge sen jag hade min med nu ..
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-05 @ 07:55:53
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Fokuserad Energi - Lotta

Min man och gullunge kommer nog att spela xbox i helgen, de har köpt nya spel. Jag tränar nog och går och fixar och donar och ska försöka gå lite promisar. Annars blir det nog lugnt.. KRAMISAR!

2013-04-05 @ 08:49:14
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Marie

Låter som en bra fredag! : )

Jag ska åka till en nära släkting (min mammas kusin) efter jobbet och sova över där. Imorgon ska vi åka och kolla på antika/begagnade möbler eftersom det förhoppningsvis blir flytt snart. : )
Kram kram

Svar: Åhh kul med flytt!! Ska hålla tummarna .. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-05 @ 09:42:01
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Karro

Härlig fredag, förstår att det känns märkligt att sitta bredvis sitt barn när det övningskör.
Här blir det lite träning och födelsedagsfirande av släkting.
Kram och trevlig helg

2013-04-05 @ 10:51:32
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Fröken L

hej hopp

låter lite tråkigt att ha mannen borta så mycket.. :( speciellt på helgerna..

ja här hemma är vi lediga båda två idag och ska fredagsmyyys så det ryker om det, haha.. vi jobbar oftast på fredagskväller annars.. altid någon av oss.. dessvärre jobbar min gubbe i helgen så vad jag och lilla S ska hitta på vet vi inte, men något blir det nog.. kanske en tur upp till ladan men det är så mycket snö kvar där så det finns inte mycket att göra där än.. :(

mina cumulus skor kom idag så jag ska förhoppningsvis till gymmet och springa lite i dom och prova hur de känns, toppen kul..

kramkram och trevlig helg

2013-04-05 @ 11:00:42
URL: http://liteomalltihop.blogg.se/
Postat av: Lina

raw variant av tacos, väntar med spänning! :)

min sambo är också ute och reser med jobbet, förstår din saknad på helgerna!

hoppas ni får en trevlig kväll ute! :)


Svar: Tacosen blev riktigt god!! Recept kommer .. =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-05 @ 12:58:03
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0