Nästan barfota ..

 
 
 
Gillar verkligen denna känsla att träna utan "skor", dessa sk barfotaskor jag köpte är jag så kanonnöjd med.
De är inte snygga och förmodligen en väldigt simpel variant av de "riktiga" Vibram Five-fingers.
Men de passar mig ypperligt när jag tränar hemma eller på gymmet.
 
Man får helt annan balansträning och står stabilt på marken.
Passar mycket bra när man använder KB, hantlar, skivstång eller gör ex Burpees.
 
 
Önskar jag kunde springa i dem men just nu vågar jag inte prova.
Kanske längre fram, eller i ett annat liv ! ;)
 
 
Har ni testat barfotaskor ?? Gillar ni dem ??
 
 
Dessa köpte jag på Sportamore efter tips från Cilla .. de gröna kostade endast 149:- !!
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Nice =) Hur är dom i strl??

Svar: Ganska normala. Jag har 38 i löparskor och köpte dessa i 38. Tyckte först att de kändes "korta" men de sitter perfekt på när jag tränar. Prisvärda!! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-12 @ 09:03:38
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Anna-Karin

Jag beställde ett par jag mè :)

Svar: Yejj !! Hopps du gillar dem !! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-12 @ 10:34:25
Postat av: Karro

HAr aldrig testat och blev tyvärr avrådd från det efter men stressfraktur i foten. SÅ jag väntar ett tag til med att testa.
Kram

Svar: Jag vågar inte springa i dem men de är ursköna vid styrkepass, eller mina små cirklar jag gör hemma .. =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-12 @ 10:40:04
URL: http://Livskraft1.blogspot.se
Postat av: Lisa

Hehe, vilka alien-fötter!!:) De verkar dock mkt bra tt köra styrka i. Hade inte heller riktigt vågat springa i dem, av rädsla av att få ont i fötterna. Men kan tänka mig att det krävs en hel del mer balans för att använda dem vid funktionella övningar:)

Svar: Just balans är faktiskt lättare i dessa skor tycker jag än i gympaskor .. trodde också att det skulle bli svårare. Men perfekt med mina korta hemmapass med mycket burpees och KB !! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-12 @ 14:19:37
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Mari

Sv. =) Tack. !! Men dom finns inte kvar på Sportamore va??

Svar: Vet att en kompis beställde igår i stl 38. Kollade nu och just 38 verkar finnas och bara i den gröna färgen tyvärr ...
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-13 @ 10:24:47
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Ah okej...vad heter modellen? hittar dom nämligen inte ?!

2013-04-13 @ 17:45:47
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0