Sunny Sunday

 
Vaknade tidig av solens strålar & fågelkvitter.
Härligt !! Var länge sen nu ..
 
Blev en stor mugg kaffe ute på trappan med 17° i solen kl 09.00.
 
Nu har halva dagen gått och den har jag tillbringat mestadels ute.
 
Planterat om mina tomatplantor, tog frön från förra årets
sk svarta Nya Zeeländska som blev så stora och goda.
 
 
 
Tips är att plantera i mjölk/yoghurtförpackningar.
Bara skära bort locket och så kan de växa och bli långa utan att gå av.
Gör lite hål i botten och sidorna med ex en skruv.
 
 
 
 
Blir annars en lugn dag här.
 
Tanken var yoga i kväll men min axel bråkar så jag hoppar över yogan idag.
Just under yogan använder man axlar väldigt mycket.
 
Kanske tar ett cardiopass (cross / löpband) med dottern istället i kväll.
 
Ska gå ut i solen lite till nu ..
 
Här är några fler vårtecken från trädgården !
 
 
 
 
Visst är det härligt !!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Smart tips ! Här har vi planterat tomater i ett miniväxthus, men ska jag vara ärlig såser de små stjlkarna minst sagt "rangliga" ut...

Svar: Åhh det tar sig säkert. Det är ju så gott med egna solvarma tomtarer sen till sommaren!Skulle gärna ha ett litet växthus med, nu har vi bara så jag odlar i två pallkragar. Funkar det med iof. Har inte SÅ väldigt gröna fingrar . ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-14 @ 13:48:39
URL: http://frokenmela.se
Postat av: jannica

Härligt :)

2013-04-14 @ 19:33:28
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0