Surkål

 
Har förstått att syrade grönsaker ska vara väldigt hälsosamt.
Och eftersom jag inte äter mjölkprodukter tror jag det kan vara extra bra att få i sig dessa "bakterier".
 
Testade för första gången att köpa surkål.
Älskar ju alla slags kål annars och mycket riktigt gillade jag även dessa.
Minns att min far när han var i livet alltid brukade ta en sked surkål varje dag för hälsans skull.
 
Påminner lite i smaken om pizzasallad men är lite syrligare.
Har haft det som ett tillbehör till min mat i flera dagar nu.
 
Innehåller förutom kalcium, C-vitamin, järn, zink & folat.
 
 
Har ni smakat ??  Gillar ni det ??
Om ni har serveringstips tar jag gärna emot!!
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

Faktiskt aldrig köpt surkål (mer än fått det på restaurang någon gång), men jag är hur som helst så sjukt sugen på att göra egna syrade grönsaker så det får bli ett projekt snart!

Svar: Jag har tittat lite på det med, men förstod att det är mycket jobb, tar tid iaf. Spännande och se om du hittar något bra recept/tips på det !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-11 @ 12:48:19
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Lina

Hej Maria!
toppenblogg du har. Har fått mycket inspriration här ifrån =)Jag är en soffpotatis men har nu äntligen kommit igång med träningen-kul! =)

Ett tips ang surkål är att låta det småkoka i lite vatten med ett rivet äpple och lite honung i ca 15 minuter.Då blir det lite mildare. Jättegott till kassler...om man gillar det =)

/Lina

Svar: Tack snälla både för tips och att du gillar min blogg!! Kul att du börjat med träning, det är ju så kul och man mår så mycket bättre!!! Ska testa göra surkålen som du berättar, låter gott!!
Ha en fin helg!! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-12 @ 09:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0