Yoga för ALLA !! Tips !

 
 
Har hittat en hemsida som verkar bra om man vill lära sig vissa yogaställningar.
Finns många "filmer" och bra förklaringar.
Kolla här .. och gå vidare till "teknikbibliotek".
 
Finns också färdiga yogapass att utöva i olika svårighetsgrader!
 
Perfekt tycker jag då jag har lättare med "styrda" pass ibland.
Denna "pigg på 5 minuter" borde man ju göra varje dag!!
 
Yoga och meditation är verkligen skönt för både kropp och själ.
Yoga finns verkligen för alla. Jag är övertygad om att mångas hälsa skulle förbättras av yoga.
Det kan bli ett viktigt inslag i vårat stressiga liv. Det är jag ett levande bevis på.
 
Det behöver inte handla om långa 90-minterspass. Utan som här ibland 5 min.
 
Och meditera kommer man långt med 5-10 minuter om man verkligen tar sig tiden.
Vem kan egentligen skylla på tiden då !?
 
 
 
Själv har jag utövat yoga i sju år och det är verkligen en bedrift för mig.
Jag utmanar mig själv varje gång för det är faktiskt inte det roligaste jag vet.
Jag gillar ju mer hård, tuff träning men också så är det efter ett yoga pass jag mår som bäst.
Känner mig rofylld och så härligt avslappnad, ofta mör i hela kroppen.
 
Jag är glad att jag inte slutade för sju år sen när jag kände att
"- Nej detta nog är inget för mig" !!
 
Jag är ingen en fantastisk yogi, vig och mjuk i kroppen - kommer nog inte att bli heller.
Ofta kanska stel och ovig. Men varje gång lär jag mig någon nytt om mig känns det som.
Och vem vill inte lära känna sig själv !??
 
Yogan gör att jag tycker om mig själv mer och gör mig till en bättre människa.
 
 
Brukar ni yoga eller meditera ??
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Vilket bra tips, perfekt!!
Tack!

2013-04-17 @ 11:00:54
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: jannica

Gud va svårt!

2013-04-17 @ 13:43:38
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se
Postat av: Anna

Tack snälla, du är för goe <3 Ska verkligen försöka :D
Tack för tipset, ska in och kika. Vill komma igång med yoga nämligen :D kramar

Svar: Ja testa yoga och gör det flera gånger! Är inte alltid man gillar det på stört, men det är värt flera försök .. Och funkar att göra hemma med, om man har tyst omkring sig.=)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-04-17 @ 15:10:34
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0