Äggkaffe /Paleo - LCHF

 
 
 
Jag är verkligen en "slow-starter" eller ska man säga "bättre sent än aldrig",
för detta var ju jättegott!! Smakar som god kaffe latte .
 
Har ju läst om detta "fenomen" hur länge som helst men tyckt att det låter inget vidare
TROTS att alla talar/skriver så mycklet om det .. 
 
Gott, mjukt & mättande !!  Det kommer bli min förfrukost denna tiden ..
Jag hade kardemumma i min idag, även gott med kanel eller helt neutral med.
 
 
Så här gjorde jag:
 
1-2 msk kokosolja
1 ägg
2-3 dl kokt kaffe
kanel/kardemumma
 
Mixa allt i en mixerbägare.
Kan bli lite väl ljummet så jag brukar lite värma i en kastrull.
 
Häll upp i mugg/glas och njut!!!
 
 
 
Har ni smakat ???  Kan rek det annars ..
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia - ett bättre du

hmm... har inte smakat det där... tycker det låter asskumt.. men alla som skriver om det lovordar ju det så man kanske skulle ta och prova ändå...

Svar: Visst låter det inget vidare.. men var verkligen jättegott!! Som kaffe latte verkligen .. Lent och mäktande! Testa vettja !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-17 @ 14:40:34
URL: http://ettbattredu.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0