Dagens träning + tips på magövning

 
Tränade med döttrarna idag ..
 
Gjorde en cirkel för ben & mage.
 
Började med löpning på band 16 min.
5 min uppvärming och sen stegrande intervaller
 - löpning 40 sek, vila 20 sek (av på band) i 10 min.
Avslutade med gång 1 min.
 
 
Efter det dags för:
 
Cirkeln 15 reps (/sida) i 4 varv:
 

Utfallsgång med skivstång

 Knäböj med skivstång

Drake med vikt  (vänster + höger)

 Omvänd Situps

Situps och kasta boll mot vägg

Rygglyft på pilatesboll

Bålrotation med stång

Russian Twist med boll och kast mot vägg (vänster + höger)

(En toppenövning som dottern hjälpte mig fota till en gif - se nedan)

d v s 3 "golvknack" med boll sen in i vägg

 
 

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form!

Cirkelpass för dig också. Låter som ett riktigt bra pass!
Jag måste köpa hem lite vikter och annat så jag kan göra det lite jobbigare. (Inte för att det behövdes idag, men...) :-D

Svar: Visst är det lite kul med vikter o dyl men som du skriver behövs det absolut inte för att få till ett tufft pass. Jag gillar dessa funktionella kroppsövningar, känns naturliga och bra för kroppen. Jag är ingen fan av styrkemaskiner på gymmet eg. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-16 @ 22:34:45
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Sanna

Grymt pass! Gillar övningen också, den ser ut att vara rolig att utföra :)

Svar: Kul med lite nya övningar, har faktiskt träningsvärk i magen idag .. och det är inte så ofta! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-17 @ 11:20:10
URL: http://engnuttasocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0