Enkelt men inte lätt

Jag är en sådan som tröttnar lätt.
Blir lätt lite rastlös liksom.
Behöver lite utmaningar både för kropp & själ.
 
Detta gäller egentligen hela min tillvaro.
 
Men jag märker det särskilt när det kommer till träning.
 
Blir lätt tråkigt att köra samma pass flera gånger.
Eller springa samma runda, musiken måste bytas ut.
Och för att inte tala om kläderna  ...  ;).
 
Lite så är jag med maten med. Byter ut kryddor, såsbaser, tillbehör hela tiden.
Lite till barnens förtret som för det mesta vill ha det som det alltid varit.
 
När det gäller träning vill jag ta ut mig fullständigt!!
Älskar att "nästan" känna blodsmak i munnen .
Den sprudlande euforin när man nästan flyger efter ett hårt pass..
Lite som kolsyra i musklerna ..
 
Det är det som varit lite jobbigt i höst då min benhinnor inte mått så bra.
MÅSTE hålla igen lite och det har varit svårare än att TA I !
 
Jag vill ha enkel men tuff träning.
Gärna omväxlande och utmanande.
 
Gillar att bli utmanad - kanske därför jag antar så många
(fast jag ibland ångrar mig ..  ;)
 
1000-repsutmaningen jag gjorde var verkligen är en utmaning.
Men en sådan som ändå är uppnåelig - om man vill !!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är exakt likadan! Hatar att göra samma sak två gånger så därför har jag t ex aldrig kvar resultat från passen i boxen och således ingenting att jämföra med. Det fyller helt enkelt ingen funktion för mig. Och maten, ja tänk om man hade en receptbok med ett nytt recept för varje dag, som fyllde på sig av sig själv!! ;-)

2013-02-03 @ 14:01:09
URL: http://www.bodycomf.blogg.se
Postat av: Karro

Jag är likadan inom vissa punkter. Tröttnar skrämmande fort på jobb ( dock aldrig World Class och det är ju positivt) men upplägg på pass, musik, kläder you name it!
kram

2013-02-03 @ 20:10:03
URL: http://livskraft1.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Du har så himla rätt!!
Både för psyket och träningseffekten borde man variera sig ofta!
Jag tror dock själv att jag är lite dålig på det för tillfället, har så lätt att bara sätta mig på motionscykeln och "mys-cykla"...

2013-02-04 @ 10:59:40
URL: http://loparlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0