Fulltankad ..

 
 
 
Är glad att vi tar oss råd och unnar oss dessa weekends !
 
Nu är man som pånyttfödd igen, fått fylla sig med god mat, dryck, underbara bad, tuff träning,
härliga skratt med de trevligaste vännerna och denna gången tog jag även behandling.
 
Maten vi fick var 5-rättersmenyer både i lördags och söndags. Underbara smakkombinationer..
Starkast i minnen just  nu är "Sotad tonfisk med soya, kimchi, daikon & syltad shiitake"
som vi fick på söndagen. Bara smälte i munnen ...
 
 
I lördags testade jag Crosstraining - ett crossfit-inspirerat pass där vi gjorde:
 
6 varv 1 min/övning av
boxjump
tricepslyft från box
benböj med skivstång
situps
 
Efter det var det:
20 armhävningar + 20 sumo squat, sen 15, 10, 5
 
Slutligen lite boxning varvat med armhävningar.
 
Man var lite skakis efter ..
 
 
Och söndagen tog jag ett Body-Pump så morgonen efter kunde jag knappt sätta mig på toa.
 
Gick även på ett skönt Flow-pass.
En blandning av Chi Gong, Tai Chi & Yoga.
Gillade det väldigt mycket !!
 
 
Behandlingen jag gjorde heter Rise & Shine:
"Denna underbart sköna och balanserande massagebehandling
inleds med en grundlig hårbotten-, hand- och fotmassage.
Undertiden värmer varma stenar upp framsidan av kroppen.
Avslutningsvis arbetar massören utmed ryggraden med
väldoftande olja som balanserar alla kroppens system"
 
Verkligen en härlig upplevelse !
 
 
Nu sa vi dock att nästa gång ska vi nog testa något annat ställe.
 
Vet ni någon bra spa-anläggning där det gärna är stor fokus på god mat!?
Eller om ni hört talas om något ställe - helst i södra, mellersta delen av landet !!?
 
Tips emottages tacksamt !  :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Wow, det låter underbart! Vill också åka iväg och lyxa till det!Har dock själv aldrig varit på spai sverige.

Svar: Ja det är härligt!! Har du tillfälle så åk .. mysigt både med vänner eller kärestan! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-05 @ 12:17:46
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Marie

Å, vad härligt! Jag har bara varit på spaställen i Stockholmstrakten. Selma spa ska vara bra har jag hört men det ligger kanske för långt bort..

Svar gällande indienresan finns under din kommentar på min sida, jag kan rekommendera att åka, det är en sån upplevelse och erfarenhet! : )

Svar: Har också hört gott om Selma .. ska kolla lite på det! Finns ju både i Stockholm och något i GBG med tror jag, kan ju vara lite mysigt med storstadsfeeling med. :)Indien lockar ska du veta! Om några år så kanske jag kan ta med döttrarna .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-05 @ 12:41:30
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Åh vad underbart!! Vill också ta mig iväg på nån liten sparesa :D

2013-02-05 @ 19:50:25
URL: http://emeliemarias.wordpress.com
Postat av: Mårtenssons Kök

Så ärligt att åka bort över weekenden, speciellt när man får njuta så mycket.
I vår stad ligger Ystads Saltsjöbad som är väldigt populärt just för sitt SPA och för sin mat. Mycket lagat av lokala produkter bl.a.
DU kan läsa mer här: http://www.ysb.se/

Svar: Hört att det ska vara fint där, ska kolla vidare, tack för tips!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-05 @ 22:21:08
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Anna

Jag blir så avis, ser så galet fint ut. Underbart att ni tar er tid, borde vi med göra. Man blir som en ny människa.

2013-02-06 @ 20:40:02
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0