Kettlebellträning á la Betty

 
 
Betty hade tips på ett Kettlebellpass jag gjorde i fredags!
 
Hann det på morgonen innan jobbet - tog runt 30 min med lite vila mellan varven.
 
 
Jag gjorde 3 varv av:
 

20 svingar

10 snatch höger hand

18 svingar

10 snatch vänster hand

16 svingar

10 clean höger hand

14 svingar

10 clean vänster hand

12 svingar

10 djupa knäböj

10 svingar

10 jerk höger

8  svingar

10 jerk vänster

6 svingar

10 rodd

4 svingar

10 russian twist

2 svingar

1 min planka

 

Ett tips på bra KB-pass !! 

 

Är så glad att jag hittat Betty som är jätteduktig på just KB & funktionell träning.

Ska till Växjö för att gå en workshop hos henne den 23/2.

 

Ser väldigt fram emot detta !!!

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Spännande, jag har aldrig testat och konstigt nog är ja inte ens nyfiken... Kanske är rädd att bli fast.
Kram

Svar: Man kan ju inte träna ALLT ;). Du har ju ganska fullt upp ändå!! Men det är grym träning för hela kroppen, även flåset, det gillar jag. Funktionell styrka och smidig hemmaträning! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-13 @ 13:19:05
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Lina

Kettlebell är grym träning!

Körde det någon gång i veckan då jag bodde i Luleå, men här i Varberg finns det inte några kettlebells på gymmet, tråkigt nog!

Svar: Ja jag gillar KB, vi har inte heller på gymmet utan jag har köpt några egna som jag har hemma. Har kollat filmer, videos, och en gång gick jag en gruppträning på ett annat gym för teknikens skull. Men det är ändå svårt så det ska bli SÅ kul att gå lite "kurs" hos Betty. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-13 @ 14:50:52
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Rebecca

duktigt ;)

Svar: Tack .. blev ett bra pass på kort tid! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-13 @ 17:23:22
URL: http://rebeckhaam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0