Paleomatsedel v. 8

Nu när det gäller så är det ganska viktigt att ha planerat vad det ska bli för middag.
Så man inte "faller dit" ..
 
Faktiskt så har maken minskat 3 kg på vågen på tre dagar !!!
Säkert bara vätska men han är så pepp och det sporrar ..
Skulle bara få honom att träna lite med .. ;).
 
Iaf har jag tänkt middagsmenyn i veckan så här:
 
MånExotisk kyckling med blomkålsris
Tis: Köttfärsås, ägg & vitkålspasta
Ons: Mandeltorsk med broccolimos
Tors: Tonfisksoppa med foccacia
Fre:  Lammfärsmoussaka
Lör: Helstekt entrecote med rotfruktspytt
Sön: Chicken nuggets med rotfruktsstrips
 
 
 
Brukar ni planera veckomenyer ??
Har alltid försökt göra det - man spar mycket tid & kraft på det.
Säker en del pengar med ..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Tar du bort alla mejerier (smör, grädde, ost)?
Jag tycker det är så gott att steka i smör. Ska ta mig i kragen och göra en mejerifri matsedel någon gång här framöver.
Ikväll blir det mejerifritt (förutom att jag kommer att steka i smör): pytt av rester. :-)

Svar: Ja under vår utmaning INGA mejeriprodukter. Gjorde ju Ghee som är helt ok och funkar jättebra att steka i! Gott är det med .. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-18 @ 16:41:17
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Anna - crossfitentusiast med familjelängtan!

Kul att du också kör en utmaning. Nu kom det en sak i livet emellan som varit efterlängtat så kroppen har inte riktigt velat göra som jag vill längre men hoppas att din utmaning ska gå bra! Broccoli i smoothie är lite beskt kan jag tycka men väl värt att testa. Min favorit är 1/2 avokado, 1 apelsin, en näve bladspenat, riven ingefära, 1 stjälk selleri, vatten och ett rått ägg. Kör med stavmixer till en slät massa. Kanske går det att ha i annat protein men då jag undviker mjölkprotein helt och inte orkat köpa äggprotein kör jag med ett ägg i ibland.

Svar: Låter gott & lite renande!! Jag har lite dille på kokosmjölk just nu, gör gärna en smoothie med avokado, hallon & kokosmjölk, lite som en efterrätt nästan!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-18 @ 20:19:26
URL: http://anzis-life.blogspot.com
Postat av: ealina

Ser jättebra ut!
Jo, jag gör ofta veckomenyer! Men jag är rätt dålig på att hålla dem, haha.
Just nu kör vi lite vind-för-våg och det är så trist att vara tvungen att tänka ut middag varje dag (och lunch, och frukost) istället för att bara titta på listan och äta det som står ;)

Svar: Ja visst underlättar det att man vet vad man ska laga, och att man har allt hemma!:)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-18 @ 22:07:11
URL: http://ealina.blogspot.se
Postat av: ealina

Och grattis till din makes minus på vågen! :D

2013-02-18 @ 22:07:45
URL: http://ealina.blogspot.se
Postat av: Lana

Jag planerar alltid veckans mat! Är en sån person i grund och botten som ska planera allt! ;)
Din veckomatsedel låter gott! Spännande! Väntar på recept här på bloggen! Exotisk kycklinggryta låter gott! :)
Ha en toppen dag!
Kram
//Lana

2013-02-19 @ 08:31:07
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Lisa

Härligt med träningsorgasm;)
Jag borde verkligen börja göra veckomatsedel... Men som det är nu är jag glad om jag ens orkar micra en fryst laxbit, haha. Är dock väldigt nyfiken på den där mandeltorsken med broccolimos!

Svar: Ja den är faktiskt riktigt god tycker jag!
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-19 @ 15:55:27
URL: http://loparlisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0