Stekt strömming med blomkålsmos & tomataioli

 
 
 Dagens lunchlåda!!   (Rester från i lördags)
 
Stekte strömming till lunch då och hade blomkålsmos till.
Snabbt, billigt, gott och så otroligt nyttigt!!!
 
Ärligt talat var det första gången som jag åt vanlig stekt strömming!
(Brukar dock steka för att göra inlagd strömming som jag älskar.)
 
Har varit lite rädd för att känna benen i fisken men blev glatt överraskad att jag knappt reagerade.
Maken däremot var lite känsligare och pillade lite. Men väldigt gott blev det !!
 
 
Färsk strömming doppade jag först i ägg, sen i kokosmjöl
(Klipp bort fenan på ryggen först).
Stekte i ghee och kryddade med salt & peppar.
 
Serverade med blomkålsmos (mixad kokt blomkål med några skedar ghee & salt/peppar i)
och fredagens aioli smaksatt med soltorkad tomat & dijonsenap.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Blomkålsmos låter så himla gott och verkar enkelt att göra. Ändå får jag aldrig ändan ur...

Svar: Åhh Karro det måste du göra!! Är ju SÅ gott .. och lättare än potatismos (går fortare).:)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-18 @ 15:11:42
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Catharina

Har provat dina paleoscones nu! Fasen så jävla goda! Sen har jag gjort dina köttbullar med citron, timjan, vitlök och parmesan....också jättegoda! Ska skriva inlägg om det sen och länka till dig! :)

Strömming, var inte i går! Det är ju alltid kanonbilligt, måste köpa det! Ser jättegott ut!

Gjorde broccoli mos igår med smör och citronsaft i, jättegott....faktiskt godare än blomkålsmos!

Ha en fin dag!
Kram C

Svar: Vad glad jag blir att du gillat recepten!! De där köttbullarna är några av mina favoriter, goda smaker. Visst är det gott med broccolimos .. blir ju lite mer färgglatt än blomkålsmos med .. Ha en fin dag du med!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-02-18 @ 15:37:36
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Strömming vet jag faktiskt inte när jag åt senast. Måste ha varit när jag bodde hemma hos mina föräldrar = länge sen. :-) Så gott! (skriver en mental minneslapp till mig själv att jag måste äta det snart)

2013-02-18 @ 16:29:49
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0