120 mil på tre dagar

Hemma igen efter några trevliga dagar i Borlänge.
  
Blev lite hektiskt men ändå lite relax, träning & mys.
Hotellet hade både pool och gym och de nyttjade vi flera gånger.
 
Besök hos mormor är med blandade känslor. Jag växte lite delvis upp med henne när jag var liten.
Min mamma var ung när jag kom (precis fyllt 17). Så mormor för mig är lite "extramamma".
Hon har levt ett långt och aktivt liv. Hände alltid roliga saker när man var hos henne.
 
Nu dessvärre börjar hon bli senil, vi besökte henne tre gånger och varje gång
kändes det som hon glömt att vi varit där innan. Känns jobbigt och sorgligt.
Men hon är glad och frisk (fick en pacemaker för några år sedan som gjorde susen) för övrigt.
 
Tyvärr är det inte så ofta vi ses, bor ju 55 mil ifrån varandra så jag insuper varje ögonblick starkt.
 
 
Resan gick bra, hade ju syster och hennes lilla Elsa 3 år med,
Denna underbara unge som är så duktigt. Gnällde/tjatade ingenting under resorna.
När vi skulle hem så frågade hon mig när vi kört ca 3 mil:
-" Moster Mia, är det långt kvar ?"  .. Ja, svarar jag sen var det inget mer snack om det.
 
 
Första kvällen åt vi middag på en Thairestaurang där man plockar sin mat och de tillagar efter.
Coco Thai heter den..  jättegod mat har de och vi har varit där förr.
Det var stort Nationaldagsfirande i stan, barn som uppträdde & sjön.
Många som hade folkdräkt på sig, är sån härlig tradition däruppe.
 
  
På tal om kläder så köpte jag en skinnjacka på MQ men har inte bestämt om jag ska behålla den.
Var halva priset så prisvärd är den.. och snygg men frågan är om jag kommer använda den så ofta!?
 
 
Idag blir det trädgårdscirkel & lite grill efter det, ser ut att bli en bra dag!
 
 
Här lite foton från dagarna som varit:
 
 
 
Lilla Elsa - trött efter nationaldagsfirandet.
 
 
Här lekte jag som barn - nostalgi.
 
 
 
Började med en Singha och en vårrulle på Coco Thai
 
 
 
Hmm ska jag .. ska jag inte !??
 
 
Fick till morgonträning två dagar! Kul med gym, var längesen jag besökte ett nu.
Åter förvirrad då jag räknat minuter under plankorna så det har redan blivit 31 minuter.
 

Kommentarer
Postat av: Fokuserad Energi - Lotta

Härligt att läsa om din helg!:) Kram på dig!!!!

2013-06-09 @ 09:51:51
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Lana

Fin resa du har haft! Och så har du också hunnit träna! :)
Ha en fin dag!
Kram kram
//Lana

2013-06-09 @ 09:56:48
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Anna

Expressen är tidningen, fast en bilaga :D
Härligt med en resan. Synd med din mormor <3
Underbart med träning, like like! kram

Svar: Vet du när reportaget (bilagan) kommer ut i affären ??
mariasfavoriter.blogg.se

2013-06-09 @ 19:25:22
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Fröken L

hallå..

vilken trevlig resa ni gjort, skönt att komma bort ett tag med.. :) kul med gym på hotellet, det har vi med på mallis när vi åker i augusti.. hoppas på att använda det flitigt..

du.. var köpte du dina KB ? måste verkligen ha en tyngre kula nu.. var köpte du dina ? fundrerar lite på vilken vikt jag ska köpa, om jag tänker till swings och andra swingövningar 16 el 20 kg.. jag har ju lättare ( 8 och 12 kg) till olika press övningar och dylikt.. behöver lite tankehjälp här, hahah..

35 minuter fixade jag i plankutamnigen, mycket nöjd.. :)

kram

Svar: Jag köpte mina på Nordic Fighter: http://shop.nordicfighter.com/x-fit-1/kettlebells.htmlAnvänder mest 12:an, har en 16 till svingar och det räcker gott och väl för mig. Har ju en axelskada jag försökar vara rädd om och just KB kan irritera den om jag slarvar med tekniken. Men jag är jättenöjd med mina, köpte ju Competition så de är lika stora oavsett vikt. Och de är väldigt prisvärda tycker jag. Något skrovliga i handtagen och jag har hört att de rostar lätt men inte märkt något än. Har de ju inomhus förutom då vi tränar. Kul träning är det iaf!! =)
35 min är ju toppen! Fick nog ungefär så med .. men NU börjar det riktigt bli tufft!! 40 minuter !! =/
mariasfavoriter.blogg.se

2013-06-09 @ 20:54:48
URL: http://liteomalltihop.blogg.se/
Postat av: Fröken Nilsson

Åjo behåll jackan ;) snygg ju!

2013-06-10 @ 09:00:22
URL: http://frokennilssonskok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0