Marinad till kyckling

 
 
 Blev lite grillat idag.
 
Hade tvådelade kycklingfileér som jag lade i marinad ett par timmar innan.
 
Denna marinaden är jättegod:
(räcker till ca 1 kg kycklingfileér)
 
½ dl olivolja
2 tsk riven färsk ingefära
½ dl juice från citron + rivet skal
1 tsk paprikapulver
2-3 hackade vitlöksklyftor
1½ - 2 tsk havssalt
chiliflakes
 
Jag brukar vispa ihop marinaden i en bunke och lägger sen i kycklingen.
Ställer i kylen och rör om lite då och då.
 
Förr brukade jag lägga allt i en plastpåse .. men känns inte så miljövänligt.
Smidigt är det dock !
 
 
 
 
 
Som sås gjorde jag majonäs som jag smaksatte med nedan fiskkrydda ..
Blev faktiskt godare än jag trodde ! Passar lika bra till kyckling som fisk.
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Nilsson

mmm god marinad!!
Den fiskkryddan är bara bäst :)

Svar: Visst är den god .. fänkål & saffran - båda favoriter hos mig !:)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-06-06 @ 06:07:40
URL: http://frokennilssonskok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0