Äppel & currykyckling

 
 
Om ni läst min blogg så vet ni att jag älskar curry.
En varm och härlig krydda tycker jag.
 
(Blir dock inte så roliga bilder här ser jag nu.. men smakar mycket godare än det ser ut! ;)
 
Gjorde en kycklinggryta (igen) och hade även äpple i.
Blev väldigt gott tycker jag!!!
 
Jag gör den mjölkfri med kokosmjölk men det går att ha grädde istället.
 
 
Så här gjorde jag:
 
500 gr kycklingfilé
1 hackad gul lök (eller purjo)
1 hackad vitlöksklyfta
1 msk curry
8-10 champinjoner
1 stor morot
1  syrligt äpple
ev. ½  msk äppelcidervinäger
2-3 dl kokosmjölk
1 tsk salt
½ tsk 5-peppar
 
 
 
Skär kycklingen i mindre bitar och bryn i ghee eller olja.
Tillsätt lökarna tillsammans med curry och låt steka med någon minut.
 
Klyfta champinjonerna, skiva morot, tärna äpplet och lägg i det några minuter
och tillsätt sen kokosmjölken tillsammans med vinäger, salt och peppar.
 
Låt sjuda i 8-10 minuter och smaka av om mer kryddning behövs.
 
 
Jag hade blomkålsris (med lite broccoli) till.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M - Vinn 8 påsar naturligt påskgodis !

Gott ! Ännu ett recept att testa här hemma :)

2013-03-26 @ 19:37:59
URL: http://frokenmela.se
Postat av: JUNITJEJ

Det ser jättegott ut!

2013-03-26 @ 21:23:33
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Karro

Älskar också curry, är dock ensam om att göra det i familjen. Såg riktigt gott ut.
Kram

2013-03-26 @ 21:59:56
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0