Mjölksyrabakterier - probiotika

 
 
Är lite fundersam.
 
Jag har ju undvikit mejeriprodukter sen i höstas, mer eller mindre.
Denna sida av året - helt och hållet!
 
Och så här "krasslig" som jag varit i år minns jag inte jag varit någon gång.
Brukar alltid vara väldigt frisk, nästan ens aldrig förkyld.
 
Läste en inlägg hos Dorro  att äter man inte mejeri så kan man behöva tillskott av probiotika.
Kan det vara så enkelt att det är det min kropp saknar.
 
Har vid flera tillfällen förut när jag inte FÅR bli sjuk
ex inför resor köpt Probiotika och klarat mig från förkylningar.
 
Igår köpte jag en burk Lactiplus, dyr tycker jag 350:-  och då var det ändå erbjudande.
Men om det gör mig riktigt frisk från förkylning så är det värt det.
 
Har tänkt testa göra surkål för det ska vara bra har jag hört.
Men det tar tid, sett recept som tar 4-5 veckor för hela processen.
 
 
Hur gör ni andra som inte äter mejeri?? 
Tar ni tillskott av mjölksyrabakterier/probiotika ??
Eller tar ni andra tillskott  ??
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: viktoria

Tar tillskott och äter mjölksyrade grönsaker som jag köper. Tistelvinds kimchi är skitgod.

Svar: Tack för tips!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-25 @ 12:33:11
Postat av: M

Tur att man inte gillar surkål då, haha. :) hade aldrig orkat med det.

Svar: Vet du... jag har aldrig smakat det!! Men det ska vara bra har jag hört, kanske ska köpa en burk innar jag testar göra eget. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-25 @ 14:05:52
URL: http://Marinapalme.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag äter inte heller mejeriprodukter, äter paleo. Började med paleo förra september, så detta har varit första vintern utan mejeriprodukter. Brukar äta probiotika i kurer med några mån mellanrum. Typ äter 2-4 veckor varje dag och har en paus på 1-3 månader. Har inte varit sjukare denna vinter än normalt, dvs. 1 lindrig flunssa och 1 kräksjuka.

2013-03-25 @ 18:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0