Invigning ..

 
 
 
vågade jag mig på idag av mina nya KB och nya skor!
 
En envis förkylning med ont i hals & hosta har gjort att jag inte tränat på två veckor.
Är forfarande lite förkyld och har lite ont i halsen när jag precis vaknat men hoppas inte det ska vara någon fara.
När jag väl "hostat till" och druckit mitt morgonkaffe mår jag väldigt bra.
 
Så jag gav det ett försök idag.
 
Gjorde 6 tabataintervaller och det märktes att det var ett tag sen.
 
Blev iaf:
 
Svingar med 12 + 16 kg
Utfall med 12 kg
Plankan med aktiv (sidoplanka) vila
Squat med 12 + 16 kg
Russian twist med 8 kg
Rodd med 12 kg
 
Nästan lite skakig efter och då är det bara 24 minuter!!
 
Skorna kändes bra så de behåller jag !
Man får lite annan kontakt med golvet i dessa barfotaskor - mycket bra.
 
 
 
Gjorde en snabb frukostsmoothie till frukost innehållande:
finriven morot, blåbär, apelsin, ingefära, spenat & smoothiemix.
 
 
 
 
 
Var inte den godaste jag druckit men var mäktig & säkert väldigt hälsosam!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Glad att du ÄNTLIGEN kan träna igen!!:) Härligt pass:) Jag är avis på dina nya kettlebells.. Kram!

2013-03-24 @ 12:14:57
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Sara

Det är det bästa med KB, kort och intensiv träning! Bra jobbat!

Svar: Ja visst är det!! Dessutom kul tycker jag, man kan variera så bra och lätt!!Perfekt hemmaträning som inte tar någon plats. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-24 @ 15:22:35
URL: http://sarasatsarfriskt.se
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Vilka fina kettlebells! :D Jag har bokat in mig på ett kettlebellpass på onsdag och du har bidragit till den inspirationen!! :D Tyävrr har jag bara reservplats just nu men men man kan ju alltid hoppas :D Skönt att du mår bättre :)

Svar: Vad kul Emelie!! Tror inte du blir besviken, det är grym träning. Rolig och effektiv. Hoppas du får plats nu annars får du testa en annan gång!! Kul att jag inspirerar !! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-24 @ 19:18:26
URL: http://emeliemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0