På date med Joel Kinnaman ...

 
 
I WISH !!! 
 
 
Allvarligt så gillar vi honom skarpt jag och äldsta dottern!
Har gjort det sen vi såg "Tjenare Kungen" för typ ...  längesen
 
Och igår var dottern och jag och såg "Kodnamn Lisa".
  
Mycket bra film!!   Har faktiskt gillat alla Johan Falk (förmodligen pga JK ;).
 
 
Och just bio blir speciellt. Vi kollar mycket på film hemma annars.
Särskilt nu när maken jobbar på annan ort. Filmer är inte hans grej tyvärr..
 
 
 
 
 
 
Såg i lördags filmen om Tsunamin ..  "The Impossible"
Fy vad jag grät och snorade om vartannat.
Hörde inte ens att telefonen hade ringt massor av signaler.
DÅ är man inne i filmen!!
 
Bra film och känslor som kom tillbaka som man haft över det fruktansvärda som hände.
Lika när vi besökte Tsunamimuseét när vi var i Kao Lak i november.
Blev nästan knäsvag och illamående när man blev påmind.
 
Jag kände inte någon personligen som var där då men just den händelsen har satt sig så djupt i mig.
Kanske för att man varit där flera gånger, att det var så många svenskar som blev drabbade.
Att man verkligen tycker om thailändska befolkningen som ju drabbades värst ändå.
 
Annars ibland när det händer sådant så är det som om jag inte klarar "ta in" det.
Orkar inte, vet inte ens om jag vill förstå!!
Har kanske att göra med HSP jag skrev om häromdagen.
 
 
 
 
 
 
Däremot en sak som stör mig när man är på ex bio eller teater.
Varför sprutar man på sig en massa parfym innan !!??
 
Igår var det någon tonåring framför mig som hade gjort det.
Jag lider verkligen, får så lätt huvudvärk av starka dofter och är jag inte allergisk.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag gillar också Johan Falk filmerna trots att jag normalt inte brukar vara så förtjust i svenska filmer. Ser fram emot att se Kodnamn Lisa.
Hoppas du får en bra måndag! Kram

2013-03-18 @ 09:55:08
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Lisa

Mkt vackert filmnamn måste jag säga;)
Och han är så troligt snygg! Måste nästan se den bara för det.. haha

Svar: Ja gör det !! Denna filmen handlar ju BARA om honom !! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-18 @ 09:57:05
URL: http://loparlisa.se
Postat av: Pia

Joel! Bara så snygg (suck...) :-) Har också sett filmerna men vet inte om jag sett alla. Det måste i så fall åtgärdas sanbbt!

Svar: Ja han är så fin ;) .. dessutom en väldigt duktig skådis tycker jag!! Denna filmen var väldigt bra så missa inte den!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-18 @ 10:11:00
URL: http://piappel.blogspot.com
Postat av: Lykke

Tack för din kommentar på min blogg!
Hihi, jag blev också förtjust i Joel Kinnamans efter Tjenare kungen. Blev bara lite besviken när det visade sig att han pratade stockholmska och inte göteborgska som han gör i filmen. ;-)
Usch, såg trailern till tsunamifilmen men vet inte om jag vill se den filmen. Blev jättepåverkad av den händelsen, ändå har jag aldrig varit i Thailand så jag har ingen personlig koppling till det på det sättet.

2013-03-19 @ 07:25:50
URL: http://eatmeditaterun.wordpress.com
Postat av: snie.blogg.se

gillar oxå Falk-filmerna :) o den Thaifilmen var hemsk o se..usch, gråten satt i halsen hela tiden. fy!

2013-03-19 @ 08:28:55
URL: http://snie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0