Välkommen morgonträning !!

Efter mitt långa uppehåll har jag tänkt mig kort morgonträning varje dag denna veckan.
I alla fall flera dagar ..
 
Med uppvärmning på 7-10 minuter sen en WOD eller AMRAP på 10-15 min.
 
Idag blev det en AMRAP (as many rounds as possible) på 10 minuter av:
 
I plankställning på KB
 
5 Push-ups
5 In & Out (halv burbee)
5 Enhandsrodd  vä + hö 12 kg KB
 
Uppvärmning blev 10 min av olika KB svingar.
 
Efter det en magrunda på 4 minuter.
 
Att detta "lilla" kan vara så jobbigt!
9 varv och jag skakar fortfarande i armarna efter 25 min..
 
 
Älskar detta sätt att starta dagen på !
Man mår ju så bra hela dagen sen ...
 
 
 
Nu tar vi MÅNDAG !!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket smart pass!! Det vill jag prova så snart axeln håller:) TACK för inspiration och härlig energi:)

2013-03-25 @ 08:29:44
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Marie

Lyllo dig som kan träna igen! ; ) Jag funderar på att börja snart fastän jag fortfarande har ont. Vet inte om jag är inne på 4:e eller 5:e veckan med vila. Usch, känns som jag förfaller...
Hur går det med benen, har du gjort fler behandlingar?
Ha en fin måndag! Kram

Svar: Usch vad tråkigt att din inte är bra än.. Klart man ska lyssna på läkare/kiropraktor men ibland vet man bättre själv. Lyssna på din kropp och ta det försiktigt om du in kan hålla dig längre .. Själv vet jag inte om jag började tidig.. har haft huvudvärk hela dagen idag. Lite hostig, mådde nog bättre igår. När det gäller benen är det inte bättre. Sjukgymnasten har gett upp, vi tyckte att lasern hjälpte lite i början men efter 5 behandlingar var vi på ruta 1 igen. Nu ska jag via husläkaren få en remiss "någonstans" där de kan mäta ut ev. compartment, förträning. Annars vet jag inte.. Visste jag att det inte blir värre kan jag nog leva med det. Men jag saknar löpningen och den känns inte bra. Dessa kroppar!! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-25 @ 08:52:02
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: Pia

Härligt pass! Glad att du kan träna igen. Visst är det bästa starten på dagen:) Ha en bra dag!

2013-03-25 @ 09:19:36
URL: http://piappel.blogspot.com
Postat av: Lina

älskar morgonträning! :)

2013-03-25 @ 10:15:25
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0