Veckomatsedel v. 11

 
 
 
Kör en matsedel denna veckan - är enklast så !!
 
Är sista veckan i vår Paleo Challenge men vi kommer fortsätta
även senare fast kanske inte lika strikta som vi varit nu ..
 
Maken jobbar just nu i Norge och jag misstänker att det är svårare
för honom att följa Paleo ordentligt när han inte har mig där ..;).
 
Men han vet hur tankarna går och det tror jag han kommer långt med bara det.
 
Det jag saknat mest lite är getost & lite rött vin.
Har ju varit "vit" sen nyår (förutom helgen i Tylösand).
Och när jag äter god mat på helgen gillar jag ta ett glas rött vin.
Brukar inte bli mer än så, men under denna utmaning skulle man undvika även det.
 
Kommer testa lite mer Raw food nu - är så spännande tycker jag!
 
 
Har iaf tänkt mig veckans middagar så här:
 
 
Måndag:  Mandel & kokosugnspannkaka med hallon/kokoskräm
 
Tisdag: Raw food lasagne
 
Onsdag: Hackad pepparbiff
 
Torsdag: Raw food paprika/tomatsoppa
 
Fredag: Lax med mandelsås
 
Lördag: Indisk kyckling
 
Söndag: Lammfärsbiffar med chevré & äppelfyllning
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Är väldigt nyfiken på ugnspannkakan... hoppas receptet kommer här. :-)

Svar: Ja det kommer under dagen!! Lätt, gott & smidigt att göra! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 19:26:39
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Anna

tror du att du kommer blanda in lite mejerier sen?
hackad pepparbiff, lät spännande :P

Svar: Förmodligen lite då & då, typ som "lördagsgodis" ;) är tanken sen får man väl se. Kommer inte vara lika strikt iaf, blir tråkigt i längden! Men man kan göra mycket gott utan mejerierna, det har jag ju märkt nu. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 21:31:27
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Karro

Mmmm ser ut som en god veckomatsedel. Förstår dig, rödvin och getost var något jag längtade ihjäl mig efter när jag var gravid.
Kram

Svar: Haha .. minns det med. Känns nästan lite samma nu .. ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 21:52:08
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Catharina

Spännande vecko-matsedel! Speciellt rawfood lasagnen!
Om du är intresserad av rawfood...så kolla in rawfood kristina (kristina Carrillo Bacaram)på youtube. Bra tips och smarriga maträtter och juicer!

Kram C

Svar: Tack för tips, ska kolla!! Raw food verkar spännande - fast skulle inte klara fullt ut. :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-11 @ 22:39:21
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Lana

Vad gott allt låter!
Mandel- och kokosugnspannkaka vill jag har recept på! :) Kan du lägga ut det på bloggen?
Ha en toppen dag!
Kramar
//Lana

Svar: Den blev god, receptet kommer vid lunchtid!! :)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-03-12 @ 06:24:20
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0