Bakad sötpotatis med örthamburgare

 
 
Alltså denna underbara rotfrukt (ört?) som jag fått dille på nu.
 
Har bakat den flera gånger nu och det är så gott!
Testa om du inte gjort det redan.
 
Igår gjorde vi egna hamburgare fyllda med färska örter som vi åt till.
I söpotatisen hade jag denna gång chilimajonäs.
Gott med smakrikt kryddsmör annars, eller en röra av något slag.
 
Jag brukar köpa de sötpotatisarna som är lite mer avlånga.
Sätter ugnen på 200° och pickar lite i potatisen.
Tar runt 30 minuter innan de är klara.
 
 
Till hamburgaren använder jag
 
500 gr nötfärs
1 tsk salt
½ tsk fem-peppar
ca ½ dl färsk örter (timjan, oregano hade jag)
 
Blandas och steks/grillas som hamburgare.
Toppar med majonäs, sallad, tomat, avokado & lök.
 
 
Brödet bakade jag för några veckor sen.
Ett glutenfritt/mejerifritt recept som finns här.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saras Träningblogg

Men jösses va gott :D

2013-05-01 @ 15:55:59
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: Marie

Sötpotatis är så sjukt gott! Jag kan inte få nog av det. Har varken testat bakad eller att göra mos men det måste jag göra. : )

Svar: Åhh testa, är nästan lätt beroendeframkallande !! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-05-02 @ 09:17:12
URL: http://asitismarie.blogspot.se
Postat av: jannica

VART hittar man sån potatis?? Lidl har de inte och inte sett på Ica heller :S

Svar: På min lilla Ica finns det, de brukar ligga bland potatisen/bakpotatisen här. På typ Citygross ligger de vid rotfrukterna typ palsternacka. Fråga annars och be dem ta hem. För det är verkligen gott !! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2013-05-02 @ 12:41:49
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0