Att få vuxna syskon på "äldre" dar ...

 
 
Jag har berättat om min "stora" familj förut. 
Jag är ju uppväxt med fem syskon och jag är äldst.
Men pappan jag växt upp med (som är mina syskons far) inte min biologiska.
 
Jag har alltid vetat att jag har en annan pappa men vi har under min uppväxt knappt haft någon kontakt.
 
Jag saknade det heller aldrig direkt för mannen mamma gifte sig med blev väldigt
 snabbt som en far för mig. Gjorde aldrig någon skillnad på mig och mina andra syskon.
 
Men när mamma och "pappa" skulle skiljas för lite mer än 10 år sen 
kändes det lite på tiden att kontakta min biologiska pappa.
Jag skickade ett brev och dagen efter kom samtalet.
 
Så började vi lära känna varandra.
Vi bodde inte så nära varandra men vi talade i telefon ganska ofta.
Han besökte oss och jag som har annan släkt i hans stad hälsade på honom flera gånger.
 
Jag fick också en ny bror! En fin lillebror som är 15 år yngre än mig.
I början hade vi inte så mycket kontakt men via Facebook började vi "prata" för några år sen.
Och nu har vi fått jättefin kontakt.
 
Tyvärr gick pappa bort för ett par år sen.
Just när man lärt känna varandra lite mer. :(
 
Nu i höstas fick jag ytterligare "napp" på Facebook .. (himmel kan ju tro att jag är sponsrad ;).
 
Jag har alltid vetat att pappa hade en dotter som var tre år äldre än mig.
Men inte vetat mer än hennes namn och hur gammal hon är.
Så i höstas hittade vi varandra och började "prata" på FB.
Jag såg henne på bild - SÅ lik pappa!!
En härlig tjej som liksom jag gillar matlagning.
 
Och nu i helgen har vi träffats för första gången!!
 
Vi hyrde en stuga som ligger mitt-i-mellan våra hemstäder.
Hon, jag, lillebror och våra respektive.
 
Vi fick verkligen en härlig helg tillsammans.
Vädret var underbart, vi grillade, promenerade, rodde, spelade kubb och andra spel.
Pratade och pratade,  och skrattade massor!
 
Jag är så glad över att vi fått chans att lära känna varandra.
 
 
Alltså, syskon kan man inte ha för många av - och det är aldrig försent .... !!
 
 
Lite sol innan syskonen kommit
 
Kubbspel
 
En plutande selfie under roddtur ;)
 
Väntar på att få grillas ...
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Så mysigt, önskar att jag haft många syskon. Har haft en men vi har sedan länge brytit kontakten.
Kram fina

2014-04-29 @ 22:27:41
URL: http://livskraft.bligspot.se
Postat av: Karro

Så mysigt, önskar att jag haft många syskon. Har haft en men vi har sedan länge brytit kontakten.
Kram fina

2014-04-29 @ 22:27:51
URL: http://livskraft.bligspot.se
Postat av: Trillingnöten

Åh vad roligt att hitta familj! Spännande tycker jag :) Tänk vad internet kan göra alltså!!

Svar: Ja det kan vara ett fördärv men också enorma möjligheter !!! =)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-05-07 @ 02:25:44
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0