En liten hälsning ..

 
 
Oj, nu har nästan tio månader gått sen jag gjorda förra inlägget!
Tiden går ju så fort - för fort om ni frågar mig.
 
Förra sommaren var mycket bra, vi körde vår Trädgårds-Cirkel regelbundet.
Jag sprang en del men mina benhinnor är inte så glada över det tyvärr.
Än idag är jag inte helt bra. Har ju svårt att liksom göra det "lagom" och känna efter tyvärr.
 
 
 
Men har det hänt så mycket mer på träningsfronten:
Jag har blivit "Inspiratör" som det kallas här på vårt gym.
Gick lite interna utbildningar på stadens största gym och är nu
Inspiratör på ett pass som kallas Gym-Cirkel minst två dagar i veckan.
 
Har även gått utbildning i Cykel (Spinning) men känner mig inte redo för att leda där än
och nu även i Indoor Walking som jag hittills kört ett pass på. Det är verkligen jättekul.
 
 
 
 
Här deltog jag på Vasalopps-cykel, ett pass 4 timmar 15 minuter.
 
 
Detta gymmet är väldigt stort. Har ett otroligt utbud som ibland blir förvirrande ;).
Vill ju så gärna gå på allt!!
 
Ett favoritpass är ett som kallas Cross-Cage, ett tufft cirkelpass
som påminner lite om vår Trädgårds-Cirkel.
Gillar även Kettlebells, Step, Sumba, Core och något som
kallas Jungle Sport (påminner om TRX).
 
Förra året kom jag så bra igång med styrketräning men det har tyvärr fått lida lite nu.
Ska ta tag i det snart. Får ju mycket styrka på grupp-passen men vill gärna träna mer "ren" styrka.
 
Roligt är att döttrarna med tränar på samma gym. Kul att kunna göra det tillsammans.
 
 
Var på Lofsans föreläsning "En hållbar livsstil för aktiva kvinnor" i Växjö som var mycket bra.
 
 
Mitt liv handlar också mycket om resor just nu.
 
Vi tillbringade jul/nyår i Mexico i tre veckor.
Första veckan på Isla Mujeres och de två efterföljande på Playa Del Carmen.
En underbar resa hade vi !! Skönt att slippa all julstress hemma.
 
Om en månad åker jag och maken till Side. Vi firar 20-årig bröllopsdag!! (Helt otroligt! ;).
 
I sommar ska hela familjen till London en vecka till döttrarnas stora glädje.
Vi har hyrt en lägenhet vid Hyde Park. Kanske blir lite varmt men det ska bli härligt ändå.
 
Sen i vinter åker vi tre veckor till Thailand igen ... 
Passar på när det även i år är ganska bra ledighet för långresa.
Vi åker en kombinationsresa, där vi första veckan åker till Kooh Muuk, vidare till Koh Lanta
och avslutar i Ao Nang. Fick mersmak förra året med att lämna Sverige över jul/nyår.
 
 
Isla Mujeres
 
Vi hyrde golfbil ett par dagar och körde runt ön.
 
Jag (kortast av oss), döttrarna  och en vilsen hund. 
 
Fantastiska solnedgångar varje kväll som vi avnjöt från stranden.
 
Vi simmade med delfiner. En häftig känsla - vilka underbara djur det är!
 
Vår pool på Wiva Wyndham Maya på Playa del Carmen
 
 
Gällande kosthållning så är jag mer "tillåtande" nu. Jag försöker äta så naturligt som möjligt.
Rena råvaror med mycket näring. I veckorna kör jag Periodisk Fasta som passar mig väldigt bra.
 På helgerna är jag mer tillåtande, blir lite glass (tokig i Yollibox) & lite godis ibland.
Försöker dock äta glutenfritt & undviker för mycket mejeri för jag mår bättre av det.
En bra balans helt enkelt!
 
 
 
Godaste mellanmålet just nu. Kallar den Protein a`la Malta.
 
Här en Paleogröt med färska bär.
 
 
Här egengjorda fröbars.
 
 
Är inte alls så aktiv med den bättre kameran så de flesta
bilderna här kommer från mitt Instagram & mobilkamera.
 
Men en liten hälsning så länge så får vi se om det blir något mer!!
 
Ha en härlig påsk och en fin start på våren!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Dom där "fröbars" bitarna är jag så himla sugen på att testa ! jag behöver ett gott mellanmål på jobbet dagar då jag känner mig sugen !!

Va härligt med alla resor - det är verkligen livet !
Min lillasyster är i mexico nu och jag blev så himla sugen på att åka dit när jag ser hennes bilder på instagram. Efter en kik hos resebyråerna konstaterade jag dock att det får vänta.
Vi har inte råd mitt i husbygget !
Dock spenderades skattepegarna just på en resa till rhodos i augusti och innan det ska jag och mannen på en lång helg till paris så jag antar att det inte är speciellt synd om mig ändå.., ;)

Kram

Svar: Hur jag gör mina fröbars kommer jag lägga ut ett recept på i veckan! Ja, resor är det bästa och Mexico är väldigt fint. Var där för andra gången. Däremot tycker jag faktiskt bättre om Thailand. Känns mer "exotiskt" & friare på något sätt. Jag blev lite besviken på den Mexicanska maten. Här i Sverige smakar den ju så mycket, där ganska smaklös på många ställen tyvärr. Och för mig går mat & semester lite hand-i-hand. Men stränderna var sagolika. Att sanden inte blir varm är ju ett stort +. Och DU Rhodos är inte att förringa! Älskar de grekiska öarna.. Så njut av er resa dit. Lika med Paris. Har tyvärr inte varit där men finns på min "to-do"-lista! Kram =)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-04-19 @ 21:05:48
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Vad härligt att läsa lite här igen. Och vad mysigt med många resor, lite avundsjuk måste jag erkänna att jag är. :-)

2014-04-26 @ 22:31:40
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0