SÅ var det vardag igen

 
 
 
Semestern är slut för denna gången ...
 
MEN vilka veckor vi haft! VILKET FANTASTISKT VÄDER!!
Kan inte minnas att det varit så någon gång tidigare.
 
Här har det varit ganska fullt upp, därav har bloggen verkligen fått vila.
Behövs även lite semester där tror jag ibland.
 
Vi spenderade bl a en vecka i London med mycket shopping och sightseeing.
Där tog vi tåget vi Brighton för en dag. Kul att ha varit där, mysigt vid stranden & piren..
Vi åkte denna gången London Eye, shoppade bl a på Westfield shoppingcenter,
vi besökte häftiga Highgate cemetery (en gravplats som brukar användas i skräckfilmer
som skall utspela sig på gamla kyrkogårdar) och bl a Karl Marx är begraven där,
kollade in Naturhistoriska, strosade mycket på Notting Hill där vi bl a var på 
Portabello Road Marketåt gott bl a på Jamie´s Italian .
 
Shoppade som sagt en hel del, döttrarna gick ofta sitt håll och vi ett annat.
Har inte samma intressen riktigt längre ;). Min favobutik tror jag var Whole Foods.
Vilken butik! Jag kunde går runt väldigt länge och bara känna & lukta.
Där kunde man bl a göra sitt eget nötsmör, de mesta i affären är ekologiskt och naturligt.
En mycket trevlig affär! Rekommenderas starkt!
 
Vi bodde i lägenhet precis vid Kensington Gardens, högst upp vid Hyde Park.
Perfekt läge där vi utnyttjade parken till "picknickar" och träningspass.
 
 
Sen har vi mest varit hemma, lite dagsturer och mycket strandhäng i år.
Tror inte jag varit så mycket och badat i Sverige som i år.
Haft besök mysigt av bror med familj. Och sett Lasse Winnerbäck såklart!!!
 
Fyra veckor som varit underbara men tyvärr går alltför fort.
 
Dock ska det bli skönt med lite rutiner, har slappat mycket gällande träning, mat, vin & sömn.
Det märks nog sen när man ska börja ta på sig "riktiga" kläder,
tur det fortfarande är så varmt att man inte behöver ta på jeans än ..  ;)
 
 
 Här följer ett lite bilder från min semester ...
 
En av alla fina gravstenar på Highgate Cemetery
 
 
Lite kusligt nästan .. en del väldigt gamla gravar.
 
 
Fina Royal Pavilion i Brighton
 
 
Lite picknick på Brighton Beach
 
 
Den välkända Piren med sitt nöjesfält, byggd 1899
 
 
 
 
 
En välkänd vy från piren, mycket folk på stranden men nästan ingen badade ..
 
 
 
förutom jag,  kan inte förstå varför inga badade för det för det var jätteskönt.
 
 
 
London Eye
 
 
Det går väldigt sakta. Trodde det skulle vara läskigt men det var det inte.
 
 
Ja utsikten kan man inte klaga på.
 
 
Min nya favvoaffär.
 
 
Här gjorde man sitt egna mandelsmör.
 
 
Några av mina inköp där
 
 
Mycket rea var det .. här några av klädinköpen.
 
 
Ett besök på Harrods är ju också ett måste i London, här kan man gå och kika länge.
 
 
Avslutar här med bild på den bäste...
 
 
En magisk underbar konsert fick han till ... som alltid !!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Vilken härlig semester och jag kan bara hålla med, fantastisk sommar.
Visste inte att whole foods fanns i London. Min absoluta favorit affär från min tid i USA.
Kram fina

2014-08-06 @ 07:57:10
URL: http://livskraft1.blogspot.se
Postat av: Karro

Vilken härlig semester och jag kan bara hålla med, fantastisk sommar.
Visste inte att whole foods fanns i London. Min absoluta favorit affär från min tid i USA.
Kram fina

Svar: Visst är det en underbar affär! Kunde gott komma till Sverige .. dvs Kalmar! ;)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-08-06 @ 07:57:19
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0