Sommarens träning

Denna sommaren har inte varit den bästa gällande träning.
 
Av flera olika anledningar (eller ursäkter ;).
 
Jag har dels varit lite "småskadad" har bl a haft ont i bröstmuskelfästet i stort sett hela semestern.
Det kom efter London-resan där jag förmodligt burit/dragit resväskan och annat lite galet.
 
Har dock kunnat spinga en del. Och utan värk i mina benhinnor !!! :)
Startade med lite PW där jag ökade med lite jogg emellanåt.
Började sen jogga hela rundor men inte långt, runt 3-4 km.
Kände mig jättelycklig efter att ha kunnat springa så långt. 
 
Förra veckan fick jag till 2 joggingpass, båda ca 7 km och har inte alls haft ont i benhinnorna.
Underbar känsla !!  =) 
 
Däremot får jag väldigt ont i höften efter och värken sitter i i många dagar.
Minns att jag hade lite problem med det förut med. Vet inte om det beror på löpsteget.
Eller om det är mina skor. Har alltid förut sprungit i Asics som kostat en del.
De sista kostade nästan 2000 kr men kunde knappt använda dem för jag fick så ont i mina benhinnor.
 
Nu när vi var i Turkiet köpte jag ett par billiga fake-skor, snygga "Nike" som var 
väldigt sköna och det är dem har jag haft nu när jag sprungit utan benhinnevärk.
Blev själv förvånad för de är ganska platta och ganska breda för foten.
 Nu vågar jag knappt använda några andra .. ;).
 
 
Vår Trädgårds-Cirkel har även vilat en del under semestern.
Blir så svårt att få till det då det är så många bortresta.
Dessutom har det nästan varit för varmt.
 
 
Jag har dock jobbat på gymmet som vanligt, fast under ett sommarschema
vilket innebar dubbelpass på torsdagsmorgnar. Gym-Cirkel först & sen Indoor.
Varit väldigt skönt att starta dagen så !!
 
 
Så nu när det blivit "vardag" igen hoppas jag även att det blir ordning på träningen.
Varit lite sugen på en egen utmaning ...  vet inte riktigt vad men funderat på att gå till en PT.
 
Är det värt pengarna tro !!??
 
 
 Mina nya fina kompressionsstrumpor - Dalkulla som jag är  ! ;)
 
 
Ett av träningspassen jag fick till i Hyde Park - här Burpees ..
 
 
Inför en joggingtur
 
 Farmers Walk på vår TrädgårdsCirkel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0