Smita från julen ..

 
 
 
 
 
Nu närmar det sig verkligen. Vår resa över jul & nyår. Tre veckor i underbara Thailand.
 
Känns lite som jag smiter från julen ..  Men för mig är det av flera anledningar vi åker nu.
Den första och största är nog att just slippa all hets som det blir över jul. Jag blir så påverkad av alla andra jag ser. Räcker att gå in på närmsta ICA så märker man av den. En del blir ju som galna ..  ;)
För att sen inte tala om tidningar, reklamblad, radio & TV. Nej inte min grej just nu.
 
Sen är det ju så att vill man åka och vara borta en längre resa så måste det ju vara under loven om barnen ska kunna få följa med. Skolans regler är så hårda nu. Inte ens en vecka får de vara lediga med giltig frånvaro. Så det kommer förmodligen bli olovlig frånvaro för våra döttrar den veckan innan jullovet ..  :(
 
Dessutom är det verkligen en "bra" jul i år, dvs man blir ledig i många dagar. På mitt arbete stänger vi många mellandagar så jag behöver bara ta ledigt 5 dagar för att kunna vara ledig i tre veckor.
Nästa år redan blir det mycket sämre ledighet.
 
Vi kommer under julen (vår andra vecka på resan) vara på Koh Lanta. Vi ska bo på Chada resort.
Ett stort hotell vid stranden. Här blir det lite mer liv än vår första vecka på Koh Mook som förmodligen kommer bli väldigt lugn. Här på Chada resort finns det gym, spa, aktiveteter och underhållning på kvällarna. 
 
 
 
 
 
Ligger mycket hellre här än är hemma i kylan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag är glad för dig! Låter helt underbart:) Kramen

2014-12-04 @ 08:22:15
URL: http://www.fokuseradenergi.se
Postat av: Eva

Jag tycker du gör rätt val!
Våra bästa jular är de som vi har varit utomlands. Man kommer till ljus och värme och känner sig utvilad i stället för uppstressad.

Svar: Ja lite ljus och värme längtar vi efter nu. Ni få också ha en härlig resa nu ..:)
mariasfavoriter.blogg.se

2014-12-04 @ 09:55:20
Postat av: tewa75

Underbart!!! Hoppas ni får en fantastisk resa!

2014-12-05 @ 08:54:34
Postat av: Karro

Så härligt, bävar lite för alla hårda skolregler som gör att man bara kan åka under lov. Urdumt, är det inte viktigare att lära barn att ta ansvar genom att läsa ikapp det de missat? Thailand känns som en mycket bättre miljö än skolan och tänk vad de får uppleva under alla resor.
Kram och ha det fantastiskt

2014-12-07 @ 19:25:36
URL: http://livskraft1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0